וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצעים המשיכו לשחוק את רווחי פוקס גם ברבעון הראשון: הרווח התפעולי צנח ב-38% ל-9.4 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

19.5.2003 / 9:19

הרווח הנקי של החברה צנח בכ-44% לעומת הרבעון המקביל ל-5.3 מיליון שקל; הראל ויזל: "במהלך הרבעון הורדנו בצורה משמעותית את מלאי החורף; יישמנו מדיניות מלאי שמרנית המאומצת כבר בעונה הנוכחית; האווירה ששררה התחלפה באווירה אופטימית" » כל הפרטים על כל החברות - לח



חברת פוקס מדווחת היום על המשך השחיקה ברווחיות לצד המשך הצמיחה במחזור המכירות שלה. מחזור המכירות של החברה הסתכם בכ-100 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה והוא משקף צמיחה של 23% לעומת המחזור אותו השיגה החברה ברבעון המקביל. הגידול במכירות החברה נובע ברובו ממכירות רשת פוקס מן, שהחלה את פעילותה בחודש ספטמבר השנה, וכן מפתיחת חנויות נוספת של בגדי נשים וילדים.



בסך הכל פתחה פוקס ברבעון החולף 9 חנויות חדשות וכיום מונה רשת פוקס כ-106 חנויות, מתוכן 46 חנויות למבוגרים או לנשים, 15 חנויות לגברים תחת השם המסחרי פוקס מן, 27 חנויות לילדים ו-18 חנויות מעורבות.



אולם הצמיחה של פוקס מתחילה ומסתיימת בשורת המכירות. שיעור הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-36.9% לעומת 42.6% ברבעון המקביל. הקיטון ברווח הגולמי של החברה נובע מגידול בהנחות שניתנו על מוצרי עונת החורף במכירות סוף העונה שהתבצעו בחודשים ינואר עד מארס, ובהמשך למכירות סוף העונה שהחלו כבר בחודש נובמבר.



בחברה מציינים כי הגדלת ההנחות נעשתה על מנת להקטין את רמת מלאי מוצרי החורף של החברה. מכירות פוקס בחנויות בהפעלה ישירה גדלו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-47.6% לעומת גידול של 3% במכירות לזכיינים ולסיטונאים. בחברה ציינו כי מרכיב הוצאות המכירה והשיווק בגין רשת החנויות הינו מרכיב עיקרי בסעיף זה. עובדה זו גורמת להגדלת החלק של הוצאות המכירה והשיווק יחסית למחזור, מעבר לשיעור הגידול במחזור המכירות בכלל.







הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-9.4 מיליון שקל לעומת 15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 38%. הירידה ברווח התפעולי מיוחסת בעיקר לשחיקת הרווחיות הגולמית של החברה וכן לעלייה של 47% בהוצאות המכירה והשיווק של החברה ברבעון לכ-24.7 מיליון שקל. ביחס למחזור היוו הוצאות המכירה והשיווק כ-24.8% לעומת 20.6% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הוצאות המכירה והשיווק מהמחזור נובע בין היתר משינוי תמהיל המכירות בין ערוצי השיווק בהם פעלה החברה.



הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-5.3 מיליון שקל לעומת רווח של 9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 44%.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון היה שלילי והסתכם בכ-18.1 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 29 מיליון שקל ברבעון המקביל. התזרים השלילי מיוחס ברובו לעלייה בסעיף המלאי כתוצאה מרכישת מלאי לחודשי הקיץ. מלאי החברה הסתכם בכ-122 מיליון שקל ברבעון הראשון, והוא גבוה ב-26% מהמלאי שהחזיקה החברה בתום הרבעון הרביעי ובכ-44% מהמלאי שהחזיקה החברה ברבעון המקביל. סך ההון העצמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון בכ-140.2 מיליון שקל והוא מהווה כ-54.5% מסך המאזן.



הראל ויזל, מנכ"ל פוקס, ציין כי "תוצאות הרבעון הראשון מושפעות ממבצעי סוף עונה שהתקיימו בחודשים ינואר-פברואר, אשר שחקו את הרווח הגולמי והשפיעו גם על הוצאות התפעול והרווח הנקי. חודש מארס, תחילת מכירות עונת הקיץ, לא פיצה על השחיקה בגלל תחילת המתקפה בעיראק ומזג האוויר החורפי ששרר.



"עם זאת, במהלך הרבעון הורדנו בצורה משמעותית את מלאי החורף. יישמנו מדיניות מלאי שמרנית המאומצת כבר בעונה הנוכחית. האווירה ששררה התחלפה באווירה אופטימית ואנו מרגישים את השינוי. רשת החנויות FOX MEN מתקדמת יפה והקולקציה החדשה שהשקנו, FOX baby, זוכה להצלחה רבה. אנו ממשיכים בפתיחה מבוקרת של חנויות חדשות במקומות בהם קיים ביקוש, ומתחילים לבחון אפשרויות נוספות בחו"ל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully