וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו מוכר מניות הפניקס 1 בבורסה

גולן פרידנפלד

19.5.2003 / 10:54

העסקות בוצעו במחיר של 13.5 שקל למניה - יורדת בכ-9%; מחזור המסחר במניה עומד על 150 מיליון שקל; אליהו ניסה כשבועיים למכור מניות הפניקס 1 למשקיעים מוסדיים ונכשל

שלמה אליהו, שניסה למכור את מניות הפניקס 1 במחיר של 14 שקל למניה ונכשל לפני כשבועיים, מוכר את המניות כיום בבורסה במחיר של כ-13.5 שקל למניה; כך נודע ל-TheMarker. המניה יורדת כעת בכ-4.5% לרמה של 14.8 שקל. עוד נודע כי UBS הוא הגוף שהפיץ את המניות. מחזור המסחר במניה עומד על 160מיליון שקל.

לפני כשבועיים הציע אליהו למכור למשקיעים המוסדיים 11 מיליון מניות של הפניקס 1 במחיר של 14 שקל למניה - נמוך בכ-10% ממחיר השוק ביום פרסום העסקה. עם זאת, משקיעים מוסדיים רבים העדיפו שלא לרכוש את המניות, בעיקר בשל חוסר האטרקטיוויות הכלכלית שבעסקה לדברם.

ישראל אליהו, בנו של שלמה אליהו ומי שמנהל את ההשקעות בחברת אליהו החזקות ציין לפני כשבועיים כי הוא מאוכזב מיכולתה של כלל חיתום להפיץ את המניות. ואכן, היום הוכיח בית ההשקעות UBS כי מכירת המניות אפשרית אם כי צריך לזכור שהעסקה בוצעה במחיר של 13.5 שקל לעומת מחיר של 14 שקל למניה שהוצע על ידי אליהו למוסדיים בניסיון הראשון למכור את המניות.

אליהו מוכר את מניות הפניקס משני טעמים עיקריים: האחד הוא הרצון של אליהו להגדיל את הסחירות במניה על ידי הכנסתה למדד המעו"ף. מכירה של 6.6% ממניות הפניקס אמורה לתרום לגידול משמעותי בסחירות הנמוכה של המניות. 58% ממניות החברה מוחזקות על ידי בעלי השליטה בה, קבוצת שחר-קז, ו-39.6% מוחזקות על ידי שלמה אליהו כך שהמניות "החופשיות" מהוות רק כ-3% מהון המניות. לפניקס שווי שוק של כ-2.65 מיליארד שקל, וגידול בסחירות יביא אותה, כאמור, להיסחר במסחר במעו"ף.

הסיבה השנייה למכירת המניות, על פי דבריו של ישראל אליהו, הינה שימוש בכספים שיתקבלו לצורך החזר הלוואות בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully