וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמתנות העליות בדולר: עולה ב-0.3% לרמה של 4.512 שקלים

ניצן כהן

19.5.2003 / 13:35

פעילים בשוק המט"ח מציינים שהמשקיעים הזרים החלו מאז שעות הבוקר לסגור פוזיציות שורט על הדולר - דבר שאיפשר מימוש רווחים מהיר אצל המשקיעים המקומיים; היורו מתחזק ב-0.2% ל-5.274 שקלים ■ מה קורה בשוק המט"ח - לחצו כאן לקבלת כל המידע העדכני



רגיעה נרשמת בשעה האחרונה בשוק המט"ח. הדולר נסחר בעליות של 0.3% לעומת השער היציג שנקבע ביום רביעי האחרון, ונסחר ברמה של 4.512 שקלים לאחר שכבר נסחר היום ברמה של 4.54 שקלים לדולר. היורו מתחזק ב-0.2% ל-5.274 שקלים. היקפי המסחר בינוניים, כשהפעילות ממשיכה להיות בין קרנות הון הסיכון הזרות לבנקים המקומיים.



אתמול נסחר הדולר במסגרת המסחר באופציות ברמה של 4.51 שקלים, כך שהרמה בה הוא נסחר כעת גבוהה מעט מהרמה אותה שיקפו אופציות שקל-דולר אתמול.



ההערכות בשוק הן כי החרפת גל הפיגועים אתמול וביטול נסיעתו של ראש הממשלה לארה"ב מעיבים על האופטימיות ששררה בשווקים, וגורמים לפיחות החד בשער השקל. בשוק המט"ח ציינו הבוקר כי התנודתיות הרבה בשער החליפין היא תוצאה של כניסה ויציאה של כספי משקיעים זרים, פעולות אשר משפיעות באופן חריף על שער הדולר.



דרור זק"ש, מנהל חדר עסקות מט"ח בבינלאומי, מציין שגל הפיגועים אתמול גורם ללחץ בשווקים הפיננסיים. "אין פאניקה, אבל בהחלט מורגש לחץ - בעיקר מחו"ל", אמר זק"ש. בשוק מציינים שעיקר הפעילות בשווקים היא של קרנות הון סיכון זרות שסוגרות פוזיציות שורט מול השקל, כשהקונים הם בנקים מקומיים ומיעוט משקיעים פרטיים. מחזורי המסחר בינוניים.



זק"ש מציין שברמות המחירים של 4.54 שקלים הופיעו מוכרים בשוק, כך שהעליות בדולר התמתנו. "בכל מקרה, הרושם הוא שבשווקים הפיננסיים ממתינים לראות מה תהיה התגובה הישראלית לעלייה ברף המתיחות הבטחונית של הימים האחרונים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully