וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ: "היום שבו ההסתדרות תקבל כסף מגורם ממשלתי הוא היום שבו יצטרכו לסגור אותה"

עינב בן יהודה

19.5.2003 / 13:06

יו"ר ההסתדרות בפורום TheMarker: "השאלה שצריכה להישאל בנושא הפנסיה היא האם זו מחויבות חברתית או תוכנית חיסכון; עדיף הסתדרות מדממת אבל עצמאית"



"אני יודע מה התפקיד ההיסטורי שהוטל עלי ואין לי שום כוונה לתת לאף אחד לשבש את ההיסטוריה", כך אמר היום ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, בפורום TheMarker שנערך במלון דן פנורמה בתל אביב.
"מעולם לא היתה תקופה בה ההסתדרות לא קיבלה שום סיוע, ואני, ללא שום סיוע, הצלחתי לצמצם את הגירעון של ההסתדרות".



עוד אמר פרץ כי היום שבו ההסתדרות תקבל כסף מגורם ממשלתי הוא היום שבו יצטרכו לסגור אותה. "עדיף הסתדרות מדממת אבל עצמאית בדעותיה", אמר.



שאלת הפנסיה, אמר פרץ, קשורה במבנה התעסוקה, ביחסים בין עובדים למעסיקים ובתוחלת חיים. "השאלה שצריכה להישאל היא האם זו מחויבות חברתית או תוכנית חיסכון", אמר פרץ. יו"ר ההסתדרות טען כי הסקרים מראים שהאמון בהסתדרות עלה למרות הגירעונות.



פרץ אמר כי מתוך 2.5 מיליון עובדים - למיליון ורבע אין שום סוג של פנסיה. " אין סיכוי שתתישו אותי במאבק על פנסיה לכל עובד", אמר.



עוד אמר פרץ כי "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם הכלכלה היא משרתו של האדם או האדם הוא משרתו של הכלכלה".







פרץ אמר כי הוא מסכים לכך שבקרנות הפנסיה נמצא מקור הכסף שיכול להניע את המשק, אבל, אמר, גם להזרים את הכסף הזה לשוק ההון צריך לעשות בצורה מבוקרת.



עמדת ההסדרות בנוגע לאג"ח המיועדות היא: להפחית את שיעור האג"ח המיועדות בקרנות החדשות מ-70% ל-60% ובוותיקות מ-90% ל-80%; האוצר רוצה להפסיק לגמרי את הנפקת האג"ח המיועדות ולהזרים כ-4 מיליארד שקל בשנה לשוק ההון.



פרץ אמר כי שאלת העלאת גיל הפרישה קשורה קודם כל לשוק התעסוקה. "צריכה להיבחן יעילותה - מה תהיה השפעתה על האבטלה, על ביטוחי מנהלים וביטוח לאומי. הדיון סביבה צריך להיות רציני יותר.
צריך לבדוק באילו מקצועות ניתן להעלות גיל הפרישה. אי אפשר להעשות זאת בחוק - בשביל זה יש הסכמים".



"שמעתי שאומרים שלא היה טעם בשביתות. אני לא יצרתי את המשבר מי שיצר אותו היא הממשלה שניסתה לפתור דברים בדרך של חקיקה ולא בדרך של דיונים", אמר פרץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully