וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביוטכנולוגיה Chiron רכשה את יצרנית החיסונים הבריטית פאודרג'קט ב-880 מיליון דולר

דפנה מאור

19.5.2003 / 14:52

שוק החיסונים צפוי לצמוח בקצב מהיר בשנים הקרובות; העסקה במזומן, וכוללת פרמיה קטנה מכיוון שהיתה צפויה



חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית Chiron (סימול CHIR) רכשה היום את יצרנית התרופות הבריטית פאודרג'קט (PowderJect) פארמה, תמורת 542 מיליון ליש"ט (880 מיליון דולר) במזומן.



שווי העסקה מייצג מחיר של 550 פני עבור כל מניה של פאודרג'קט, חברה המתמחה בייצור חיסונים מוזרקים נגד שפעת. המחיר כולל פרמיה של 4.7% לעומת מחיר הסגירה של מניית פאודרג'קט ביום שישי, שכן העסקה היתה צפויה. מניית פאודרג'קט עלתה ב-30% מתחילת השנה, על רקע התפשטות מגפת ה-SARS בעולם, ואיומים בלוחמה ביולוגית. גופי ממשלתיים מתכננים לרכוש חיסונים למקרה הצורך, ואף לחסן אוכלוסיות שלמות.



פאודרג'קט היא אחת מחברות הביוטכנולוגיה האירופיות הראשונות שהפכו רווחיות. בשנת 2002 רשמה רווח של 1.2 מיליון ליש"ט (1.9 מיליון דולר), על הכנסות של 181 מיליון דולר. המחיר ששילמה שירון עשוי להיראות מפולפל, אולם הוא מתבסס על תחזיות לצמיחה מהירה בשוק החיסונים.



לפי הערכות, צפויות המכירות בשוק החיסונים להגיע למחזור שנתי של 10 מיליארד דולר ב-2006, לעומת 5.4 מיליארד דולר ב-2001. אנליסטים במריל לינץ' אמרו כי פלח השוק הדינמי ביותר הוא חיסון לשפעת, שמכירותיו צפויות להכפיל עצמן ל-2 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. השחקנית הגדולה בשוק זה היא מדאימיון, שפיתחה תרסיס אף בשם FluMist לחיסון נגד שפעת.



לפאודרג'קט ישנה נוכחות גדולה בשוק האמריקאי, לעומת הצלחתה של שירון באירופה. 20% ממניותיה נמצאות בידי מנכ"ל החברה פול דרייסון ומשפחתו, הצפויים לגרוף כ-70 מיליון דולר של רווח מהעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully