וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל בן שלוש: "קרנות הפנסיה יכולות להפוך לשחקן מוביל בשוק ההון ולהוות מקור לתקווה וצמיחה במשק"

אמיר טייג

19.5.2003 / 15:32

המפקח על הביטוח באוצר בפורום TheMarker: כל האמירות בדבר השקעה ברולטת הבורסה או סיכון כספי העמיתים אין להם בסיס ומדובר בניסיון ההסתדרות להלך אימים על הציבור



ההסתדרות נכשלה בכל מה שהיא ניהלה עד כה, והיא גרמה נזק עצום למדינה בניהול הקרנות. ולכן על המדינה להיזהר שבעתיים - כך אומר היום אייל בן שלוש, המפקח על הביטוח באוצר בפורום TheMarker.



"השארת השליטה של ההסתדרות על קרנות הפנסיה תהיה בכיה לדורות", אמר.



"כל האמירות בדבר השקעה ברולטה של הבורסה או סיכון כספי העמיתים אין להם שום בסיס ומדובר בניסיון של ההסתדרות להלך אימים על הציבור", הוסיף בן שלוש.



בקרנות הפנסיה החדשות ההסדר המוצע הוא ביטול המיועדות והפניית הכסף באופן מלא לשוק ההון בהתאם לתקנות ההשקעה, בדומה למשקיעים מוסדיים אחרים כגון קופות גמל וחברות ביטוח.
כאן הממשלה תספק רשת ביטחון בדמות ביטוח פקדונות אשר יבטיחו את הקרן ריאלית במקרה של הפסדים על פני תקופות זמן מוגדרות.



אסור לנו ליצור מצב שבעוד 10 או 15 שנים תאלץ הממשלה שוב לכסות את הכישלונות של מערכת פוליטית שמנהלת מערכת כלכלית, זה יהיה חוסר אחריות מצדנו אם ניתן להסתדרות להמשיך ולשלוט בכספי הפנסיה. אין לטעות ולחשוב כי ההסתדרות לא שמה מכשולים אף בהתפתחותו של השוק החדש, אמר.



"האם יש מקום לתת להסתדרות דריסת רגל בשליטה בקרנות הפנסיה החדשות?" שאל בן שלוש. "זהו לב הויכוח בנושא הפנסיה כיום. אל תתנו להסתדרות להטעות אתכם בענין זה - ההסתדרות מוכנה לוותר על קרנות הפנסיה הותיקות לאחר שהביאה אותן למצב של חדלות פירעון אך עתה היא אינה מוכנה לוותר על ליטרת הבשר שהיא יכולה לסחוט בדמות השליטה בקרנות החדשות".



"לא יעלה על הדעת מצב שבו ההסתדרות תקבל דריסת רגל בקרנות החדשות. יתרה מכך, מתן שליטה להסתדרות מהווה פרס על ניהול כושל אשר עם תוצאותיו אנו מתמודדים היום. עוד לא יבשה הדיו על ההסדר המוצע לקרנות הותיקות וההסתדרות מבקשת לעצמה שליטה בחדשות, זהו אבסורד מוחלט שאסור להסכים לו. מדובר בנורמה פסולה של העברת נכסים מקרנות הפנסיה להסתדרות אשר יש לשים לה סוף כאן ועכשיו. במקרים אחרים 'העברת נכסים' שכזו מוגדרת במילים קשות יותר אולם איני רוצה להרחיב על כך את הדיבור", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully