וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים על רקע חולשת הדולר

שירלי יום-טוב

19.5.2003 / 17:34

DSPG יורדת בכ-9% על רקע רכישת נכסי חברת טלמן האמריקאית תמורת 5 מיליון דולר במזומן; נובה יורדת בכ-3.5% לאחר הדו"חות

המשך החולשה במטבע האמריקאי מול המטבעות המובילים בעולם מביאה לירידות במדדים בפתיחת שבוע המסחר היום בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-1.1% והדאו מאבד כעת 1.4%.

הדולר נפל בכ-1.1% ביחס ליורו על רקע התבטאות של שר האוצר האמריקאי, שרמז על נטישת מדיניות הדולר החזק. היורו חצה היום לראשונה מזה כארבע וחצי שנים את מחסום ה-1.17 דולר. ביחס לין נחלש המטבע האמריקאי ב-0.7%, והוא נסחר ב-115.16 ין.

שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, אמר ביום שבת בכנס של ה-G7 כי הירידה בשער הדולר כנגד היורו מהווה "תיקון מתון למדי" במחירי המטבעות, ואותת כי לא יתנגד להמשך ההידרדרות בשער המטבע, המסייעת ליצואניות האמריקאיות. סנואו הביע גם ביטחון בכלכלה האמריקאית, וטען כי היא רחוקה מלהיות כלכלה דפלציונית. סוחרי מט"ח מעריכים כי דבריו של סנואו עלולים להביא להאצה בנפילה בשער הדולר, שעלול אף לחצות את רף 1.20 דולרים ליורו בשבועות הקרובים.

את שבוע המסחר האחרון נעלו המדדים בעליות, כאשר הנאסד"ק סיים שבוע חמישי ברציפות של עליות. ביום שישי אומנם נרשמו ירידות בשווקים, אולם בסיכום שבועי עלה הנאסד"ק ב-1.2% לרמה של 1,539 נקודות, והדאו ג'ונס הוסיף 0.9% בחמשת ימי המסחר האחרונים - לרמה של 8,678 נקודות.

בין החברות הישראליות הנסחרות, הודיעה היום חברת ורינט על כך שהגישה בקשה ל-SEC להנפקה שנייה של 5.75 מיליון מניות, כך שהגיוס אמור להסתכם בכ-100 מיליון דולר לפחות, לפי המחיר הנוכחי של המניה. ורינט נסחרת לפי שווי שוק של כ-460 מיליון דולר, לאחר שהונפקה בדיוק לפני שנה לפי שווי שוק של 374 מיליון דולר, במחיר של 16 דולר למניה. כעת מאבדת המניה 4.5% למחיר של 19.1 דולר.

מנייתדי.אס.פי.ג'י יורדת ב-9.3% למחיר של 21.5 דולר לאחר שהחברה הודיעה על רכישת נכסיה של חברת Teleman מולטימדיה תמורת 5 מיליון דולר במזומן. טלמן, הפועלת מ-1998 בקליפורניה, מפתחת פלטרפורמות סיליקון לדחיסת וידיאו. אלי איילון, מנכ"ל ויו"ר DSPG, ציין כי הרכישה פותחת עבור החברה דלת לתחום מעניין של אפליקציות מולטימדיה. "אנו סבורים שרכישת הטכנולוגיה של טלמן, בשילוב עם הטכנולוגיות שלנו בתחום הקול והמידע, יאפשרו לנו להמשיך ולגדול בשנים הקרובות" - ציין. DSPG נסחרת לפי שווי שוק של כ-650 מיליון דולר.

חברת נובה מכשירי מדידה דיווחה היום על הכנסות בגובה 4.8 מיליון דולר לרבעון הראשון, המייצגות עלייה של 20% ביחס להכנסות הרבעון המקביל וירידה של 14% ביחס להכנסות הרבעון הקודם, הרביעי של 2002. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.6 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 4.9 מיליון דולר או 34 סנט למניה ברבעון המקביל. ברבעון הקודם הסתכם ההפסד ב-2.5 מיליון דולר, או 17 סנט למניה. המניה יורדת כעת ב-3.6% למחיר של 2.7 דולרים - המשקף לחברה שווי שוק של כ-40 מיליון דולר.

חברת ווקלטק , המספקת פתרונות להעברת קול בחבילות מידע על גבי תשתית IP לספקי תקשורת וספקי שירותים, הודיעה היום כי Adesemi Nigeria -ספקית תקשורת בניגריה, השיקה בהצלחה שירות מסחרי - תוך שימוש בפלטפורמה לשירותי תקשורת המשולמים מראש של ווקלטק. הפלטפורמה רבת-השירותים של ווקלטק תומכת בשירותי כרטיסי קול משולמים מראש לשיחות עירוניות, בין-עירוניות ובינלאומיות - המבוססים על ארכיטקטורת העברת קול בחבילות מידע, החוסכת בעלויות. ווקלטק נסחרת לפי שווי שוק של 36 מיליון דולר, לאחר זינוק של כ-220% במחיר המניה מתחילת החודש. כעת מאבדת המניה 1.4% למחיר של 2.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully