וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיארו תספק פלטפורמת ניתוב לחברת שירותי התקשורת IP Networks

צורי דאר

19.5.2003 / 18:27

קיארו גם דיווחה כי פלטפורמת הניתוב נבדקה בהצלחה במעבדות הבדיקה של בריטיש טלקום, אולם סירבה להתייחס לאפשרות שהדבר יוביל לעסקה



חברת קיארו נטוורקס (Chiaro Networks), העוסקת בפיתוח מערכות תקשורת אופטיות ואלקטרוניות לקצבי תעבורה של 10 ג'יגה ביט בשנייה, הודיעה היום כי ספקית שירותי התקשורת IP Networks ממדינת קליפורניה בחרה בפלטפורמת הניתוב Enstara פרי פיתוחה.



מוצר הדגל של קיארו, פלטפורמת הניתוב Enstara, הינה מערכת גדולה מרובת יציאות המאפשרת טיפול בכניסה וביציאה של 64 ערוצים אופטיים נפרדים באורכי גל משתנים, לעומת עד 32 ערוצים של המתחרים. הפלטפורמה מבוססת על תוכנת הניתוב STAR והמתג האופטי OPA, שפותחו על ידי קיארו. על פי החברה, מדובר במערכת המהירה ביותר מסוגה, אשר מיועדת להשתלב במרכזיות של חברות הטלקום הגדולות בעולם.



ד"ר אייל שקל, מייסד קיארו ומנהל פעילותה בישראל, אמר כי IPN הרחיבה לאחרונה את הרשת האופטית שלה ומוצר Enstara יספקו ללקוחות IPN כלי ניתוב אמין, יציב וזול הניתן להרחבה בקלות. "בבחירת המוצר שלנו תוכל IPN לספק שירותי תקשורת טובים יותר בהשקעה נמוכה בהרבה", אמר שקל. שקל סירב להתייחס לשווי העסקה.



כמו כן דיווחה קיארו היום כי פלטפורמת Enstara נבחנה בהצלחה לאחרונה בחברת BTexact - מעבדת מחקר המבצעת בדיקות של טכנולוגיות חדשות עבור ענקית הטלקום בריטיש טלקום (BT), וכן חברות אחרות. לדברי שקל, מערכת Enstara עמדה בהצלחה בסידרת בדיקות שהיו קשות מסטנדרט הבדיקות הרגיל. שקל סירב להגיב על האפשרות שההצלחה בבדיקות תוביל לעסקה גם עם בריטיש טלקום.



קיארו, שנוסדה ב-1997, הינה שיאנית גיוסי ההון הפרטיים בישראל בזכות 210 מיליון דולר שגייסה מאז היווסדה. החברה השלימה בפברואר 2002 סבב גיוס רביעי של 80 מיליון דולר לפי שווי חברה של 125 מיליון דולר לפני הכסף. שנה וחצי לפני כן השלימה קיארו גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של כ-400 מיליון דולר לפני הכסף.



על בעלי המניות בחברה נמנות קרנות ההון סיכון סנטרפוינט, סבין רוזן, פיטנגו, סטאר ונצ'רס, כור ונצ'רס, יזראל סיד פרטנרס, דלתא ונצ'רס, פועלים שוקי הון, צ'רטר קפיטל, מוסטנג ונצ'רס, רוברטסון סטיבנס, קרן ההון סיכון של חברת וויטס, קראון אדוויזרס, אינטל קפיטל, איטר-ווסט פרטנרס ורו מנג'מנט.



הוצאותיה של קיארו הינן גבוהות ביותר, בשל עלויות ציוד גבוהות - כ-50 מיליון דולר עד כה - ובשל העובדה שמרבית המועסקים בה עובדים בארה"ב. על פי הערכות, החברה שרפה עד כה כ-100 מיליון דולר ועתידה לשרוף עד סוף 2002 עוד כ-40 מיליון דולר.



קיארו הודיעה בסוף 2002 על חוזה מסחרי ראשון, במסגרתו סיפקה מספר פלטפורמות Enstara ל-OptIPuter - קבוצת תשתית התקשורת והמחשוב בפרויקט המחשוב המקבילי Grid של הממשל האמריקאי. העסקה הוערכה בכ-5 מיליון דולר.



המשבר בשוק התקשורת לא פוסח גם על קיארו והחברה פיטרה בשמונת החודשים האחרונים כ-90 עובדים בשני גלי פיטורים. כיום מועסקים על פי הערכות במרכז הפיתוח בירושלים כ-30 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully