וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון השני

דפנה מאור

10.6.2003 / 12:36

בעקבות הייסוף ביורו ומגפת הסארס; חטיבת הרשתות תמשיך לסבול מנסיגה במכירות, לפי הערכות החברה; תחזית הרווח בעינה - 0.12-0.15 יורו למניה

נוקיה , יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, הורידה היום את תחזית המכירות לרבעון השני של השנה. בכך הלכה בעקבות המתחרה מוטורולה, שפירסמה אזהרת רווח קשה אתמול. נוקיה צופה כי המכירות ברבעון בתחום הטלפונים הסלולריים יצמחו, אך בתחום הנמוך בטווח תחזיות של 4%-12% שנתנה החברה בעבר. עם זאת תעמוד החברה בתחזית הרווח.

בורסות אירופה רושמות עליות שערים לאחר פרסום העדכון של נוקיה. מנייתה נסחרת בעלייה קלה של פחות מאחוז.

הייסוף ביורו, החולשה הכלכלית באירופה ובארה"ב, והשפעות מגפת ה-SARS על התנהגות הצרכנים באסיה הם הגורמים לפגיעה במכירות. עם זאת, הרווח פרופורמה למניה צפוי להיות בהתאם לתחזיות הקודמות: 0.12-0.15 יורו למניה, לעומת 0.18 יורו למניה ברבעון המקביל.

התחזיות כוללות הפרשה בסך 350-400 מיליון יורו לארגון מחדש בחטיבת הרשתות של נוקיה. חטיבה זו ממשיכה לסבול מתנאי השוק הקשים, ומכירותיה צפויות לרדת ב-0%-5% לעומת התקופה המקבילה. נוקיה אמרה כי לקוחותיה הקטינו את השקעותיהם בציוד תקשורת בכל אזורי העולם בהם היא פועלת. הרווח התפעולי לחטיבה, בניכוי ההפרשה, צפוי להיות אפסי. נוקיה צופה כי הנתח שלה בשוק מכשירי הסלולר יגדל ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, בו החזיקה 35% מהמכירות הגלובליות.

אתמול פירסמה מוטורולה, המתחרה השנייה בגודלה בשוק הטלפונים הסלולריים, אזהרת רווח קשה לרבעון השני. מוטורולה ייחסה את הפגיעה בעסקיה להשפעת מחלת ה-SARS. להערכת מוטורולה, ברבעון השני יהיו הכנסותיה בטווח של 6-6.2 מיליארד דולר - לעומת תחזית קודמת להכנסות של 6.4-6.6 מיליארד דולר. רווחיה, על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), יהיו 2 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד פעמיות, יהיו רווחי החברה באיזון לעומת תחזית רווח של 3-5 סנט למניה.

נוקיה איננה חשופה לשוק האסיאתי באותה מידה שמוטורולה חשופה אליו. היא מחזיקה רק 19% מהשוק הסיני, לדוגמה. גם בארה"ב, בה מחזיקה נוקיה ב-15% מהשוק, היא קטנה לעומת מוטורולה. הדבר שפוגע בנוקיה יותר מכל הוא הייסוף ביורו, מכיוון שהחברה מייצאת מאירופה - בה היא מחזיקה ב-50% מהשוק. הדולר האמריקאי נפל ב-11% מול היורו מתחילת השנה.

ברבעון הראשון של 2003 נרשמה עלייה של 18% במכירות מכשירי סלולר בעולם, ל-112.7 מיליון יחידות. נוקיה החזיקה ב-35% משוק הסלולר העולמי, לעומת 36.2% ברבעון הרביעי - לפי נתוני גרטנר דאטאקווסט. בתקופה זו בלטו בצמיחתן היצרניות הקוריאניות, כדוגמת סמסונג ו-LG, אשר הגדילו את נתח השוק שלהן על חשבון מוטורולה, אריקסון, סימנס ואף נוקיה.

נוקיה הציבה לעצמה כיעד להצמיח את מכירותיה ב-10% לשנה, ולהגיע לנתח שוק של 40%. מנכ"ל החברה, יורמה אולילה, ידון בנושאים אלה ואחרים בשיחת ועידה ביום רביעי בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully