וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכמן יזמין הערכת שווי מחודשת להחזקות תבל בנטוויז'ן ובגלובקול

ערן גבאי

15.7.2003 / 14:22

החזקות תבל בחברות יעברו לספקים של תבל בהסדר הנושים; באוקטובר 2002 הוערך שוויה המינימלי של נטוויז'ן ב-26 מיליון דולר; מאז ההערכה הקודמת נסקה מניית אינטרנט זהב פי 7

נאמן תבל, צבי יוכמן, יזמין הערכת שווי מחודשת להחזקות תבל בחברות נטוויז'ן (46.5%) ובגלובקול (50%) לקראת העברת ההחזקות לידי הנושים הבלתי מובטחים של תבל (הספקים) בהתאם להסדר הנושים המתגבש בתבל. כך נודע ל-TheMarker.

על פי התוכנית של יוכמן, הנושים הבלתי מובטחים יקבלו לידיהם את החזקות תבל בנטוויז'ן ובגלובקול, והם שיימכרו אותם לצורך החזרת חלק מחובות תבל.

הערכת השווי הקודמת שהזמין יוכמן עבור נטוויז'ן וגלובקול התבצעה לפני כשנה ויוכמן הודיע לבית המשפט על שווי החברות שקיבל בסוף אוקטובר 2002. ההערכות השווי שקיבל אז יוכמן עבור נכסי תבל המוצעים למכירה הוצגו בתרחיש הפסימי ביותר.

מחיר המינימום שנקבע אז עבור מכירת המניות בנטוויז'ן הוא לפי שווי חברה של 26 מיליון דולר ועבור גלובקול הוא לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר. מחירים אלה שיקפו מימון אפשרי של כ-22 מיליון דולר לפתרון הסדר הנושים בתבל. בדו"חות שהגיש מאז יוכמן לבית המשפט הוא נקב בהערכה של מכירת מניות תבל בשתי החברות בשווי של כ-120 מיליון שקל.

נזכיר שבעניין מכירת מניות נטוויז'ן עומדת לאלרון, המחזיקה בכמחצית ממניות החברה, זכות להצטרף למכירת המניות, בהתאם לזכות ההצטרפות (Tag Along) המוקנית לה, אם העסקה תשקף לחברת האינטרנט שווי חברה גבוה.

בעבר שקל יוכמן למכור את כל חבילת המניות בחברות נטוויז'ן וגלובקול ולהעביר שליטה של 100% מהמניות לגוף אחד. בגלובקול קיימת זכות סירוב ראשונה וזכות הצטרפות (Tag Along) לקבוצת פישמן.

העלייה החדה במחיר מניית אינטרנט זהב מאז אוקטובר 2002 ביותר מ-600% אמורה להשפיע על גידול ניכר גם בשוויה של נטוויז'ן. אומנם תוצאות חברות ספקיות האינטרנט בארץ לא הצדיקו גידול של פי 7 במחיר המניה, אך כעת כשהמחזורים במניית אינטרנט זהב גדלו משמעותית, מחיר השוק מהווה אינדיקציה טובה יותר לבחינת שוויה של נטוויז'ן.

לאחרונה דיווחנו שאינטרנט זהב ונטוויז'ן הזמינו הערכת שווי לצורך שיחות המיזוג ביניהן וידוע כי זו צפויה להסתיים בשבועות הקרובים.

לפני כשנה כשנקבע לנטוויז'ן שווי מינימלי של 26 מיליון דולר, נקבע לה גם שווי אקוויטי של 43 מיליון דולר, בהתאם לפרמטרים ותחזיות אופטימיות יותר. השווי התפעולי של נטוויז'ן הסתכם אז בכ-60 מיליון דולר.

אינטרנט זהב קטנה יותר מנטוויז'ן הן במונחי הכנסות והן במונחי מספר מנויים, בדגש על מספר מנויי הפס הרחב. עם זאת, יש לציין כי לאינטרנט זהב קופת מזומנים של כ-15 מיליון דולר המשקפים לה פרמיה בבחינת שווי השוק.

ההערכות בשוק הן ששוויה של נטוויז'ן עשוי לצמוח כעת בכ-50% בהשוואה לשווי שננקב עבורה באוקטובר 2002. חשוב לציין שהצמיחה במניית אינטרנט זהב היתה חסרת פרופורציה לכל אירוע עסקי של החברה במהלך השנה האחרונה. תוצאות ספקיות האינטרנט בנסיגה ברבעונים האחרונים כתוצאה מכניסה מסיווית שלהן להשקעה ברכישת מנויי אינטרנט מהיר, שאמורה להוליד הכנסות חדשות רק בטווח הארוך יותר, וכתוצאה מכך שהחברות השקיעו ברכישת תשתית ממד-1 שהגדילה את הוצאותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully