וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הפיננסים והקמעונאות בוול סטריט עולות בעקבות דו"חות מעודדים - מריל לינץ' מתחזק ב-4.3%

יהודה שויצר

15.7.2003 / 16:54

בנק המשכנתאות האמריקאי פאני מיי יורד ב-2% לאחר שדיווח על ירידה ברווחיו; אקסנצ'ר עולה ב-5.5% לאחר שרשמה צמיחה ברווחיה



עונת הדו"חות שהחלה רשמית השבוע נכנסה להילוך גבוה היום עם מספר רב של דו"חות מחברות מובילות מתחומי המדיה, הבנקאות והקמעונאות. הדו"חות, שרובם עלו על התחזיות, מובילים לעליות נאות במדדים. משקיעים רבים גם ממתינים לדברי נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, שצפוי להעיד הערב בפני הקונגרס. גרינספאן צפוי לתת סקירה על המצב הכלכלי והמוניטרי בארה"ב. הנאסד"ק עולה ב-1%; הדאו עולה ב-0.6%.



המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש יוני בשיעור של 0.5% ל-310.4 מיליארד דולר. להוציא מכירות כלי רכב, נרשמה עלייה של 0.7% במכירות הקמעונאיות.



מכירות שיא של 10.3 מיליארד דולר לג'ונסון אנד ג'ונסון ברבעון השני של 2003. ההכנסות משקפות עלייה של 13.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2002. ראוי לציין כי לעלייה החדה במכירות תרמה גם היחלשות הדולר ביחס ליורו.



מניות החברה עולות ב-0.7%, למרות שדיווחה כי הרווח הנקי למניה מדוללת עמד על 1.2 מיליארד דולר - ירידה של 26.8% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנוכחי משקף גם הפרשה של 900 מיליון שביצעה החברה בגין רכישות שערכה.



עלייה של 61% ברווחי בית ההשקעות מריל לינץ' ברבעון השני. בית ההשקעות דיווח על רווח נקי של 1.02 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2002, רשם מריל רווח נקי של 634 מיליון דולר. הפריחה המחודשת בהשקעות בשוקי ההון הובילה גם לזינוק של 49% ברווחי מריל ביחס לרבעון הראשון. הכנסות בית ההשקעות עלו ב-7% ל-5.3 מיליארד דולר. החברה דיווחה כי שולי הרווח עלו ל-27.6% - שולי הרווח הגבוהים שלה מזה 25 שנים. מניות מריל עולות ב-4.3%.



בנק המשכנתאות האמריקאי פאני מיי (סימול FNM) יורד ב-2%, לאחר שדיווח על ירידה של 25% ברווחי הרבעון השני. בנק המשכנתאות הגדול בארה"ב רשם רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר, לעומת רווח של 1.46 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הריבית הנמוכה בארה"ב הובילה לפריחה בשוק המשכנתאות. הכנסות פאני מיי מריבית בלבד האמירו ל-3.5 מיליארד דולר - עלייה של 38% ביחס לרבעון המקביל.



אקסנצ'ר (סימול ACN), חברת הייעוץ הבורסאית הגדולה בעולם, עולה ב-5.5% לאחר שרשמה צמיחה ברווח ברבעון שהסתיים במאי, בזכות ביקוש לפרויקטים טכנולוגיים חדשים מצד לקוחותיה. אקסנצ'ר רשמה רווח של 132.1 מיליון דולר, צמיחה של 15.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה היה 27 סנט, 2 סנט יותר מהתחזיות. הכנסותיה של אקסנצ'ר, שאינן כוללות החזרי לקוחות על הוצאות נסיעה והוצאות אחרות, צמחו ב-2% ל-3.04 מיליארד דולר.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס , הבנק השני בגודלו בארה"ב, צפוי לשלם קנס של עד 175 מיליון דולר כדי ליישב תביעות על חלקו בהונאה באנרון. הבנק נמצא במגעים עם התובע המחוזי של מנהטן, רוברט מורגנתאו, ועם רשות ני"ע, הבודקים את חלקו בהונאה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". מניות הבנק עולות ב-0.7%.



AOL טיים וורנר נמצאת במגעים למכירת חטיבת ייצור התקליטורים וה-DVD שבבעלות וורנר מיוזיק בכמיליארד דולר. מדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", המצטט גורמים המקורבים למגעים, עולה כי החברה קיבלה שתי הצעות רכש לחטיבה ביום שישי. מניות החברה עולות בכ-1%.



המו"ליות הגדולות דיווחו על תוצאותיהן




גאנט (סימול GCI), המו"לית של העיתון הנפוץ ביותר בארה"ב, "USA טודיי", עולה ב-0.8% לאחר שרשמה גידול של 6.6% ברווח ברבעון השני ל-324.3 מיליון דולר, לעומת 303.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה צמחו ב-6.3% ל-1.7 מיליארד דולר. הכנסות גאנט מפרסום בעיתוניה הסתכמו ב-1.12 מיליארד דולר, עלייה של 6.6% לעומת התקופה המקבילה.



דאו ג'ונס, המו"לית של העיתון השני בתפוצתו בארה"ב, "וול סטריט ג'ורנל", הוכתה מהמיתון בענף הפרסום. הרווח הנקי של החברה ירד ל-30.8 מיליון דולר, נפילה של 43% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות דאו ג'ונס, המפעילה גם את סוכנות הידיעות דאו ג'ונס ניוזוויירס ומוציאה לאור את "בארונ'ס", היו 393.6 מיליון דולר, ירידה של 5.7%. מניות החברה יורדות ב-0.4%.



המו"ל ניו יורק טיימס (סימול NYT) דיווח על ירידה של 8% ברווחיו ברבעון השני ל-72.8 מיליון דולר. ההכנסות עלו ל-801.9 מיליון דולר. מניותיו עולות בכ-1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully