וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה במחירי איגרות החוב בארה"ב בתגובה לנאום גרינספאן; התשואה זינקה ל-3.92% באג"ח ל-10 שנים

סן חוזה מרקיורי

15.7.2003 / 22:48

מחירי איגרות החוב צנחו לשפל של 10 שבועות לאחר שגרינספאן העריך כי המשק האמריקאי עומד בפני שיפור בקצב הצמיחה, ואמר כי הסכנה מדפלציה כמעט ואינה קיימת



מחירי איגרות החוב בארה"ב צנחו לשפל של 10 שבועות לאחר שנגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן העריך כי המשק האמריקאי עומד בפני שיפור בקצב הצמיחה ואמר כי הסכנה מדפלציה כמעט ואינה קיימת.



התשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ל-3.92% לאחר שגרינספאן צפה כי המשק האמריקאי יצמח כדי 4.75% ב-2004, ואמר כי הבנק המרכזי נחוש להותיר את שער הריבית ברמת השפל הנוכחית ככל שיידרש. הוא אף רמז על האפשרות להורדת ריבית נוספת במידה והצמיחה תבושש להגיע. צמיחה כלכלית משופרת נוטה לחולל האצה אינפלציונית, השוחקת בתורה את ערך תשלומי הריבית על איגרות החוב.



גרינספאן אמר גם כי קיים סיכוי נמוך בלבד מפני הידרדרות למצב דפלציוני ושהבנק לא יידרש לצעדים יוצאי דופן כדי למנוע התפתחות שכזו. דברים אלה יצקו מים צוננים על תקוות המשקיעים לצעדים בלתי קונוונציונליים מצד הבנק, כמו רכישת אג"ח ממשלתיות ארוכות טווח.



נתון נוסף שסייע לירידות החדות בשערי האג"ח היה עלייה של 0.5% במכירות הקמעוניות בחודש יוני. המכירות בניכוי מגזר הרכב עלו ב-0.7%, שיא של שלושה חודשים, נתון שהיה גבוה מתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully