וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק סיים בירידה של 0.1% בהמתנה לדו"חות אינטל

סופי שולמן

15.7.2003 / 23:59

קומטאץ' זינקה ב-43% במחזור גבוה; מרקורי ירדה ב-0.6% לקראת פרסום הדו"חות מחר; רדוויז'ן איבדה 0.5% לאחר שדיווחה היום; מטאלינק עלתה ב-7.5% במחזור גבוה; אלטק זינקה ב-25%

נאום אופטימי של אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, לא הצליח להפריך את החששות המשקיעים מפני דו"חות מאכזבים של חברות מובילות. עונת פרסום התוצאות לרבעון השני של 2003 הגיעה אמש לאחד השיאים שלה, עם דו"חות של חברות מובילות כגון אינטל ומוטורולה וכן בנקי ההשקעות מריל לינץ' ופליט בוסטון. ואולם, משקיעים רבים מביעים הערכות כי ביצועי החברות לא יצדיקו את חגיגת העליות שהתרחשה במהלך הרבעון השני, מאז סיומה של מלחמת המפרץ.

על רקע זה סיימו אמש המדדים המובילים בוול סטריט יום של ירידות, על אף הפתיחה החיובית בשעות הבוקר. מדד דאו ג'ונס איבד 0.5% בעיקר בעקבות הודעה של פליט בוסטון, הבנק השביעי בגודלו בארה"ב, כי לא יעמוד בתחזיות רווח ל-2003. גם דו"חות כספיים טובים של מריל לינץ' לא הצליחו לשנות את הכיוון. הדאו התייצב ברמה של 9,128 נקודות בתום המסחר כאשר המשקיעים התעלמו מדבריו של גרינספאן שציין כי הכלכלה האמריקאית מתקרבת למסלול האצה. יו"ר הפד הוסיף כי ימשיך להחזיק את הריבית ברמות השפל הנוכחיות ככל שיידרש או אף יוריד אותה עוד במקרה הצורך. כיום ניצבת הריבית הבין בנקאית לטווח קצר ברמה של 1%, לאחר הורדה של 0.25% שביצע גרינספאן בסוף יוני 2003.

הנאסד"ק נחת ברמה של 1,753 נקודות לאחר שהשיל 0.1% על אף ציפיות המשקיעים לדו"חות טובים של אינטל, ענקית השבבים והמעבדים האמריקאית. אינטל דיווחה על הכנסות של 6.8 מיליארד דולר ורווח של 14 סנט למניה בתום המסחר.

בקרב המניות הישראליות הורגשה אופטימיות בכל הנוגע לשבבים לאור הציפייה לדו"חות טובים של אינטל. אחת הדוגמאות הבולטות הייתה מטאלינק שזינקה ב-7% למחיר של 6.5 דולרים, כשהיא מרכזת מחזור גדול מהרגיל. צורן המייצרת שבבים למכשירי DVD ומצלמות דיגיטליות, נסחרה נגד הכיוון הכללי אף היא והוסיפה 1% ל-24.8 דולר. טיוגה יצרנית השבבים למודמי DSL קפצה ב-7% במחזור חריג ואלטק רשמה עלייה של 25%.

בעלייה מפתיעה בעצמתה בלטה גם קומטאץ' שניתרה ב-43% למחיר של 96 סנט. המניה ריכזה מחזור גבוה פי 12 מהרגיל והביאה את החברה לשווי של 17 מיליון דולר ללא כל סיבה הנראית לעין.

ואולם, מרבית הישראליות שייטו היום בטריטוריה שלילית. רדוויז'ן שפתחה את עונת הדו"חות הכספים לרבעון השני, איבדה חצי אחוז לרמה של 7.9 דולר, שמשקפת שווי שוק של 145 מיליון דולר לחברה. תוצאות רדוויז'ן היו בהתאם לתחזיות, אך נראה כי לאור מסע העליות של החודשים האחרונים המשקיעים מצפים מחברות ליותר מכך. עם זאת, ניתן לראות בירידה גם מימוש רווחים, שכן ביום שני הגיעה המניה לשיא שנתי בעקבות קפיצה של 10% ביום אחד.

מימוש רווחים ניכר גם במניות של חברות ווקלטק ואודיוקודס שגם פעילותן קשורה בשוק טלפוניית אינטרנט, בדומה לרדוויז'ן. שתי המניות השלימו קפיצות של עשרות אחוזים בתוך ימים ספורים ומחשבה כי התוצאות הכספיות לא יתמכו בעליות המטאוריות מכתיבה מימושים. ווקלטק רשמה ירידה של 10% למחיר של 6.5 דולרים, אך היא עדיין גבוהה ביותר מ-1,000% מרמתה בתחילת 2003. אודיוקודס נפלה ב-3% ונעלה את המסחר ברמה של 6.9 דולרים.

מחר תעמוד מרקורי במבחן התוצאות. החברה אמורה להוציא את הדו"חות הכספיים שלה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט והתנהגות המניה הערב בוול סטריט הראתה כי בעלי המניות לא בטוחים בכך שהדו"חות יצדיקו את רמת המכפילים הגבוהה של החברה שנסחרת בשווי של 3.8 מיליארד דולר המשקף מכפיל של 44 על רווחי 2003. עם זאת, בנק ההשקעות RBC העריך בסקירתו האחרונה מתחילת השבוע כי חברת התוכנה הישראלית תעמוד בתחזיות. מניית החברה ירדה ב-0.6% ל-44.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully