וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 41% ברווחי סמסונג אלקטרוניקס על רקע הידרדרות במחירי שבבי הזיכרון וצגי ה-LCD

סוכנויות הידיעות

17.7.2003 / 18:33

מניית החברה עלתה עם זאת ב-2% לשיא של 15 חודש בציפייה לשיפור ברבעון השלישי; מכירות הטלפונים הסלולריים עמדו על 12 מיליון יחידות והחמיצו התחזיות ב-7.7%



סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, סבלה מנפילה של 41% ברווחיה ברבעון השני בעקבות הידרדרות מחירי שבבי הזיכרון ומסכי המחשבים שהיא מייצרת.



סמסונג רשמה רווח נקי של 1.13 טריליון וון (960 מיליון דולר) ברבעון השני, בדומה לתחזיות האנליסטים. זאת בהשוואה לרווח של 1.92 טריליון וון בתקופה המקבילה. המכירות עלו ב-1.1% ל-9.84 טריליון וון (8.37 מיליארד דולר).



אולם מניית החברה עלתה ב-2% לשיא של 15 חודש עקב ציפיות המשקיעים כי סמסונג עברה כבר את נקודת השפל ועסקיה עתידים להשתפר בהמשך. העלייה בביקוש למחשבים אישיים והעובדה כי סמסונג גוברת על מתחרותיה צרות המזומנים בייצור שבבי זיכרון עתידים, יפעלו לטובתה לדעת המשקיעים.



מכירות הטלפונים הסלולריים עמדו על 12 מיליון יחידות והחמיצו את התחזיות ב-7.7% עם התפרצות מגפת הסארס והתגברות התחרות בארה"ב. אולם יצרנית הטלפונים הסלולריים השלישית בגודלה בעולם אמרה כי היא צפויה לגבור על יעד המכירות השנתי העומד על 52.5 מיליון מכשירים. במחצית השנייה מתעתדת החברה, הידועה בטלפונים יוקרתיים ומתקדמים, להשיק 20 דגמים חדשים לשוק.



חטיבת השבבים, האחראית ללמעלה משליש מהכנסות החברה, רשמה נפילה של 47% ברווח ל-570 מיליארד וון (480 מיליון דולר). אולם להבדיל ממתחרותיה מיקרון והייניקס, נותרה חטיבת שבבי הזיכרון רווחית וסגן נשיא החטיבה צופה כי שוק המחשבים האישיים יצמח ברבעון השלישי ב-11% ויביא לשיפור ברווחיותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully