וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה קלות בהובלת מניות הקמעונאות והמתכות; סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-2% לשיא של 15 חודש

רן דוידוב

16.7.2003 / 10:06

ענקית השבבים הקוריאנית נהנתה מסנטימנטים חיוביים למרות שרווחיה צנחו ב-41% ברבעון השני; טוקיו אלקטרון זינקה ביפאן ב-4.5% לאחר שאינטל דיווחה אתמול על עלייה מרשימה ברווחיה



מדד ניקיי בטוקיו נסוג ב-0.2% על רקע הירידות אתמול בוול סטריט ומספר הערות מדאיגות של נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן בנוגע למשק היפאני. מניות השבבים עלו בעקבות דו"ח מצוין של אינטל ענקית המגזר, אולם מנגד נרשמה חולשה במגזרי הקמעונות, הכרייה, המתכות והתרופות. ביתר בורסות אסיה נרשמו עליות שערים: סיאול עלתה ב-0.4%; טייוואן עלתה ב-1.5%; הונג קונג יצאה להפסקת הצהריים בעלייה של 0.6%.



אלן גרינספאן אמר אתמול בעדותו בפני הקונגרס האמריקאי כי הוא מגלה אופטימיות זהירה באשר לעתידה הכלכלי של ארה"ב, אולם הוא סבור כי המשק היפאני מצוי עדיין במצב קשה בשל בעיית חובות מסופקים המעיקה על המגזר הבנקאי ודפלציה. "למרות שיפאן ואירופה עתידות ליהנות מן ההתאוששות הכלכלית הגלובלית, החולשה בטווח הקצר ממשיכה להוות מקור לדאגה", אמר הנגיד.



מניות השבבים עלו בטוקיו לאחר שאינטל גברה על התחזיות לרבעון השני והעלתה את יעדיה למחצית השניה. טוקיו אלקטרון, יצרנית ציוד השבבים השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-4.5%. אדוונטסט, המייצרת ציוד בדיקה לשבבים, הוסיפה 1.7%.



סמסוג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, דיווחה על נפילה של 41% ברווחיה על רקע הידרדרות מחירי שבבי הזיכרון ומסכי המחשבים שהיא מייצרת. סמסונג רשמה רווח נקי של 1.13 טריליון יון (960 מיליון דולר) לעומת 1.92 טריליון יון בתקופה המקבילה.



עם זאת, עלתה מנייתה בבורסת קוריאה ב-2% לשיא של 15 חודש, לאור הערכת משקיעים כי נקודת השפל בעסקיה חלפה, ולאחר שהחברה צפתה גידול של 11% במכירות מחשבים אישיים ברבעון השלישי ועלייה על יעד המכירות השנתי של טלפונים סלולריים. מתחרתה הייניקס זינקה בלמעלה מ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully