וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס תספק תוכנות לרשת סופרמרקטים ברשות הפלשתינית

גתית פנקס

16.7.2003 / 13:14

חברת APSC פותחת בימים אלה מרכז קניות באל בירה; מנכ"ל APSC: "בדקנו פתרונות אחרים של חברות שלא הסכימו להגיע לשטחי הרשות, ודווקא ריטליקס הישראלית היתה מוכנה"

חברת ריטליקס הישראלית, המספקת פתרונות תוכנה כוללים לתעשיית קמעונאות המזון וסופרמרקטים, הודיעה היום על חוזה חדש וראשון ברשות הפלשתינית. ריטליקס תספק לחברת Arab Palestinian Shopping Centers, חברת מרכזי הקניות הערבית-פלשתינית, את תוכנת ה-StoreLine עבור הסופרמרקט הראשון של החברה - פלאזה - שמוקם באל בירה שבאזור רמאללה. חברת APSC, המפעילה את פלאזה, היא חברה בת של APIC, קבוצת ההשקעות הערבית-פלשתינית עליה נמנות 13 חברות בנות.

סם בחור, מנכ"ל APSC היושב ברמאללה, אמר היום כי החברה מתכוונת מתכוונת להקים בשטחי הרשות הפלשתינית 5 מרכזי קניות מודרניים שכל אחד מהם יכלול גם סופרמרקט ואזור הפעלה ומשחקים לילדים. בצורה זו, תיצור החברה את רשת מרכזי הקניות והסופרמרקטים הראשונה בשטחי הרשות.

המרכז הראשון באל בירה יוקם בעלות של 10.2 מיליון דולר, וישתרע על שטח של 10 אלפים מ"ר. בתחילת יולי נפתח אזור ההפעלה לילדים, וב-15 באוגוסט ייפתח הסופרמרקט. מאוחר יותר ייפתחו שאר אזורי מרכז הקניות, שיכלול כ-40 חנויות. בשלב זה, היקף העסקה עם ריטליקס אינו גדול שכן מדובר על 6 עמדות מכירה (POS) בלבד, אולם הפוטנציאל צפוי להיות משמעותי יותר שכן יוקמו מרכזים נוספים בשכם, בטול כרם, בקלקיליה, בעזה ובמזרח ירושלים. בחור מסביר כי באזורים בהם אין הצדקה למרכז קניות גדול, כולל חנויות, יוקם סופרמרקט בלבד.

"בדקנו פתרונות אחרים של חברות מובילות, דוגמת NCR וחברות אחרות אמריקאיות, אירופיות ואף כאלה מן המפרץ הפרסי, אולם לא היינו מרוצים", אומר בחור. "לצערנו, הם התקשו לתמוך בדרישות שלנו שנובעות גם ממבנה תשלומי המס המיוחד שאנו נדרשים לו ובעיקר, הם לא הסכימו להגיע אלינו לשטחי הרשות ולתמוך בנו. דווקא ריטליקס הישראלית היתה מוכנה". לדבריו, ההחלטה שקיבלה APSC היא לא לעבוד עם חברות ישראליות, שבסיסן בהתנחלויות.

"אני 'עיוור' לזהות הספק, עד שזה מגיע לעניין זה", אומר בחור. "יש לנו ספקיות ישראליות אחרות, ואנחנו שמחים על כך שריטליקס היא שכנה ונוכל להוביל לשיתופי פעולה נוספים באזור וליצירת מומנטום חיובי". בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, אמר בהודעת החברה כי "לשותפות הזאת יש משמעות מיוחדת עבורנו. אנו מקוים שהרחבת שיתוף הפעולה הפלשתיני-ישראלי בתחום העסקי לא רק תניב תועלת לצדדים המעורבים, אלא גם תתרום ליציבות והפיתוח הכלכלי של האזור". ריטליקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-176 מיליון דולר בנאסד"ק ובבורסת תל אביב.

מערכת StoreLine של ריטליקס היא פתרון תוכנה לעמדות מכירה של מזון ודלק, המציעה עיבוד נתונים בזמן אמת מערוצי מכירה רבים ושונים. חברת APSC נוסדה ב-1989, והחלה בעבודות הבנייה באל בירה ב-1999. החברה נסחרת בבורסה הפלשתינית לפי שווי שוק של 6.3 מיליון דולר (4.5 מיליון דינר ירדני), והיא החלה להציג הכנסות ביולי 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully