וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI מתמודדת בחוזים לאספקת ציוד ל-11 מיזמים שונים של בל סאות עם פוטנציאל הכנסות של 50-60 מיליון דולר

גתית פנקס

16.7.2003 / 11:37

בין היתר, מדובר בפרויקטים לרשתות מבוססות IP ולמטרו אינטרנט; החברה מתמודדת על שני פרויקטים נוספים באמצעות IBM



חברת טי.טי.איי הישראלית מתמודדת בחוזים ל-11 מיזמים שונים לאספקת ציוד לחברת בל סאות' מאטלנטה בהיקף של 4-5 מיליון דולר כל אחד. בנוסף לכך, החברה מתמודדת על שני חוזים של החברה באמצעות הקבלנית IBM גלובל סרוויסז, כך שפוטנציאל ההכנסות הכולל מבל סאות' בשני סוגי הפרויקטים מוערך בכ-50-60 מיליון דולר לכל היותר. החברה סירבה להגיב על הדברים, וציינה כי כאשר יש לה מה להודיע היא עושה כן בצורה ציבורית.



המיזמים החדשים של בל סאות' נכנסים כולם תחת הכותרת - NG OSS, כלומר, מערכות תמיכת תפעול מסוג הדור הבא. בין היתר, מדובר בפרויקטים לרשתות מבוססות IP ולמטרו אינטרנט. שוויים הכולל של הפרויקטים, בהם ייקחו חלק גם ספקיות רבות אחרות, מוערך בכמיליארד דולר, כאשר החלק של TTI הוא מינורי ביותר. הפרויקטים הללו צפויים לצאת לפועל עד סוף 2004.







בתוך כך, העיתון Broadwatch השייך ללייט רידינג פירסם השבוע פרטים על מיזם אחד של בל סאות' בו צפויה TTI לספק אלמנטים לניהול רשת לצורך השקת ה-IP Centrex של בל סאות'. מדובר במרכזייה ורשת חדשות שתקים בל סאות' במטרה לפרוש תשתיות אופטיות שיגיעו עד לבתים, ויאפשרו אספקת שירותי תקשורת לבנייני מגורים גדולים (Fiber to the Premises). ספקיות נוספות במיזם זה יהיו BroadSoft, אורקל, סיסקו, סימנס ו-Ceon.



החוזים עם בל סאות' טרם נחתמו בצורה רשמית, וחלקם אף ממתינים להכרעה בדבר הספקיות הזוכות. TTI סיפקה עד כה לבל סאות' את מערכותיה לניהול רשת ומתן התרעות, אם כי מעולם לא דיווחה רשמית על ההתקשרות עם החברה, וסירבה להגיב בנושא.



המערכות במיזמים החדשים אמורות לאפשר גם קונפיגורציה של הרשת, ולספק פתרון כולל לבל סאות'. טלקורדיה, מתחרתה של TTI, מספקת כיום לבל סאות' את התוכנות שמנטרות את השיחות, כלומר את התשתית לפעילות הליבה שלה, ועל אף נסיונותיה של TTI להדיח את טלקורדיה ממקומה היא טרם הצליחה לעשות כן. יחד עם זאת, ההערכות הן כי במיזמי הטכנולוגיות החדשות סיכוייה של TTI גבוהים יותר ממתחרותיה.



ההתקשרות הנוכחית של בל סאות' עם TTI בפרויקטים הקודמים קובעת אבני דרך קשוחות לקבלת ההכנסות אצל TTI, דבר שגורם לכך שבמשך תקופה ארוכה מאז התחלת החוזה החברה מכירה בעיקר בהוצאות, ופחות בהכנסות. יחד עם זאת, נראה כי המיזמים יהיו בנויים בצורה אחרת שתאפשר אבני דרך נוחות יותר ל-TTI.



ב-12 לאוגוסט תפרסם TTI את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני של השנה. ברבעון הראשון של 2003 דיווחה החברה על הכנסות של 11.3 מיליון דולר (75.4% מהן נבעו ממוצרים והיתר משירותים), ועל הפסד תפעולי של 6.6 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully