וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון ביטל את עיכוב ביצוע פסק הדין למכירת רובננקו לקבוצת יונה-חדיף-פיליפ

אמיר הלמר

16.7.2003 / 14:14

חילוקי דעות בין קבוצת פיליפ-חדיף לקבוצת יונה ולנאמן בקשר למתווה הסדר הנושים



עוד מכשול למכירת השליטה בחברת רובננקו אחזקות לקבוצת יונה-חדיף-פיליפ, הוסר, לאחר ששופטת ביהמ"ש העליון אסתר חיות ביטלה היום את צו עיכוב הביצוע שהוציאה לפני כשבוע לבקשת חברת יובלים השקעות.



הצו הזמני הוצא במסגרת ערעור שהגישה יובלים על החלטת שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, להורות על מכירת השליטה בחברה לקבוצת יונה-חדיף-פיליפ, בהתאם להמלצת הנאמן בהקפאת ההליכים של החברה, רו"ח חיים קמיל.



ב-23 ביוני 2003 דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, את דרישת יובלים, המחזיקה ב-8.6% מרובננקו, להפעיל את זכות הסירוב שלה לרכישת מניות השליטה בחברה. אלשיך קבעה כי יובלים פעלה שלא בתום לב בהפעלת זכות הסירוב כשחברה לקבוצת קיסריה-חכשורי, שהיתה אמורה להשתתף בהתמחרות על רכישת מניות רובננקו מול קבוצות יונה וחדיף-פיליפ, שהתאחדו בסופו של דבר וזכו בהתמחרות.



בעקבות ההחלטה הגישה יובלים לביהמ"ש העליון ערעור ובקשה לעכב את ביצוע פסק הדין של השופטת אלשיך. בערעור טענה יובלים באמצעות עו"ד חגי שלו כי לנאמן ולביהמ"ש לא היתה סמכות להפקיע את זכות הסירוב שלה על מניות רובננקו.



השופטת חיות נענתה לבקשת עיכוב הביצוע באופן זמני וביקשה את תגובות הצדדים. לאחר קבלת התגובות כאמור, ביטלה היום השופטת את צו העיכוב תוך שהיא קובעת כי סיכויי הערעור של יובלים "אינם מן הגבוהים", וכי הנזק שיינתן בעיכוב הביצוע לנושים ולרוכשי הדירות של החברה גדולים, ולכן מאזן הנוחות נוטה בבירור לדחיית הבקשה.



ההחלטה מאפשרת למעשה את העברת השליטה בחברת רובננקו לקבוצת יונה-פיליפ-חדיף, תמורת סכום של כ-17 מיליון שקל במזומן כאשר 6.5 מיליון שקל מתוכם מיועדים לביצוע הסדר נושים בחברה.



בנוסף, תיקח על עצמה קבוצת הרוכשים את התחייבויותיה של רובננקו, הנאמדות ב-250 מיליון שקל, מתוכם 130 מיליון שקל לבנק לאומי. מאחר והעברת השליטה בחברה כפופה לאישורו של הסדר הנושים בחברה, כבר היום צפוי הנאמן קמיל לזמן אסיפות אלו שיתקיימו בתוך 21 יום.



בעניין זה יש לציין כי בשבועיים האחרונים התעוררו חילוקי דעות בתוך הקבוצה הזוכה - בין קבוצת יונה לבין קבוצת פיליפ-חדיף. על חילוקי הדעות הללו ניתן היה ללמוד מהתגובות שהגישו שתי הקבוצות בנפרד לבקשת עיכוב הביצוע שהגישה יובלים.



בעוד שקבוצת יונה באמצעות עו"ד יוסי כהן טענה נגד עיכוב הביצוע, וציינה כי במידה שעיכוב הביצוע יתקבל היא תיאלץ לשקול ביטול זכייתה, שכן הדבר יגרום לסתימת הגולל על כל הפרויקטים המנוהלים ע"י החברה הזקוקים להזרמת כספים - טענה שותפתה, קבוצת פיליפ-חדיף, באמצעות עו"ד אבי וינרוט, כי ניתן להיעתר לבקשת עיכוב הביצוע, שכן מתווה הרכישה מותנה ממילא בכך שהנאמן יצליח להביא לאישורו את הסדר הנושים בחברה.



וינרוט הלין בתגובה כי הסתבר לרוכשים שמתווה העסקה אינו סגור, וכי הנאמן דורש כעת מהרוכשים להגדיל את סך השקעתם בהסדר הנושים, שכן לאחר ההתמחרות קיבל לידו הנאמן הוכחות חוב נוספות בסכומים עצומים, וספק אם יהיה בידו לגבש את הסדר הנושים בסכום שנקבע - 6.5 מיליון שקל.



"בנסיבות אלו", טען וינרוט, "יש לדעת תחילה האם יש עסקה או אין, והאם יש בכלל על מה לריב עם יובלים, ומן ההכרח שהחברה תבצע תחילה את הסדר הנושים".



למעשה, טענתו של וינרוט, כפי שעלתה לפני ימים אחדים בדיון על הארכת הקפאת ההליכים של החברה, היא שחלה הרעה במצבה של החברה מאז סיומה של ההתמחרות, וקבוצת חדיף-פיליפ לא מוכנה לשפר משמעותית את התחייבותה לשלם 6.5 מיליון שקל לביצוע הסדר הנושים.



הנאמן בתגובתו לבקשת עיכוב הביצוע התייחס לדבריה של קבוצת חדיף-פיליפ, וטען כי מדובר בעמדה תמוהה שעלולה לגרום נזק לנושים, ומטרתה למעשה להתחמק מהתחייבותו להעמיד מימון לחברה במיליון דולר לתקופה שעד לאישור הסדר הנושים.



כעת, לאחר שעיכוב הביצוע בוטל, לא ברור כיצד תנהג קבוצת חדיף-פיליפ. עו"ד וינרוט אמר כי ככל שמתווה העסקה לא ישתנה והקבוצה לא תידרש להזרים כספים נוספים מעבר למה שסוכם עם הנאמן, הרי שהקבוצה תעמוד על ביצוע ההעסקה.



גורמים מקורבים לעסקה אמרו היום כי בעקבות חילוקי לא מן הנמנע כי יהיה שינויים במבנה הקבוצה הזוכה, שכן על פי מתווה העסקה כל אחת משתי הקבוצות - יונה וחדיף-פיליפ - אמורה לקיים את החיובים שלה ביחד ולחוד. היום אמורים הצדדים להתכנס ולסכם את המשך דרכם בעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully