וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופים שהחליטו להוציא כספם מנכסי אזורים למרות השיפור בתנאים: כלל גמל, קהל ויהב

רותם שטרקמן

17.7.2003 / 7:45

עם סיום פרשת האג"ח של נכסי אזורים מתברר שמרבית גופי ההשקעה בכלל ביטוח החליטו להשאיר את הכסף בחברה הפרטית של נוחי דנקנר; מגדל, הפניקס וקפיטל ברגר נשארו גם



אתמול היה המועד האחרון לקבלת הודעותיהם של הגופים המוסדיים בפרשת נכסי אזורים. מחזיקי האג"ח היו אמורים להודיע אתמול עד 12 בלילה בפקס למשרדי נכסי אזורים אם הם מעדיפים לקחת את הכסף ולהיפרד מההשקעה בחברה, או להשאיר את הכסף ולזכות בריבית עודפת של 1.4%.



כנראה שיותר מ-50% מהכספים נותרו בקופתה של נכסי אזורים . מדובר בסדרה 4 של אג"ח שהחברה הנפיקה במאי 2002 בהיקף של 113 מיליון שקל.



בין הגופים שהחליטו לקחת את הכסף למרות השיפור בתנאים שהציע להם דנקנר, היו קרנות ההשתלמות של קהל, קופות הגמל של בנק יהב, קופות הגמל של בנק דיסקונט וכלל גמל (קופות הגמל של כלל ביטוח). בגופי ההשקעה סירבו להתייחס לידיעה.



אמש נמשכו הדיונים בוועדות ההשקעה של כלל ביטוח עד שעות הערב. בסופו של דבר החליטו מרבית הגופים בחברת הביטוח הנשלטת על ידי דנקנר להשאיר את הכסף בחברה הפרטית שלו. בשל החשש לניגוד עניינים בהחלטות כלל ביטוח, לא השתתפו עובדי כלל ביטוח בישיבות של ועדות ההשקעה. ההחלטות התקבלו על ידי אנשים חיצוניים בלבד, לאחר שקיבלו חוות דעת שנערכו על ידי מעריכים חיצוניים. החלטתה של כלל גמל היתה חריגה. הפרופ' בן-ציון זילברפרב, לשעבר מנכ"ל האוצר, הוא יו"ר ועדת ההשקעות של כלל גמל.



הגופים שהחליטו להישאר היו בין השאר חברות הביטוח מגדל והפניקס, וחברת קפיטל ברגר. נכסי אזורים סירבה לגלות מה היו התוצאות הסופיות. כך שאלה שנותרו בפנים אינם יודעים כמה כסף עתיד לצאת מקופת החברה במועד התשלום בעוד חודשיים, ומה יהיו ההשפעות התזרימיות של הפרשה על מאזן החברה. עם זאת הם נותרו עם אג"ח המעניקות תשואה שנתית צמודה נאה יחסית של 7.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully