וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.פי מורגן: ירידה חדה ברווחי יצרניות הרכב וחלקי הרכב ברבעון השני; המכירות יעלו השנה

פולה לייס

17.7.2003 / 11:01

בנק ההשקעות ממליץ למשקיעים להגדיל החשיפה לחברות הרכב, כולל GM, בשל התמקדות המשקיעים במכירות



ג'יי.פי מורגן פירסם דו"ח מחקר מעורב על יצרניות הרכב ויצרניות חלקי הרכב השבוע, ואמר כי ישנן מניות מועטות בתחום המועדות לעליות, למרות החולשה הצפויה בתוצאות הרבעון השני.



בדו"ח אמרו האנליסטים כי שני המגזרים סבלו מחולשה בביקוש בארה"ב, אשר אילצה את שלוש היצרניות הגדולות לקצץ את תפוקתן ב-12% מתחילת השנה. מצב זה צפוי לגרום "לירידה משמעותית ברווחי הרבעון השני עבור רוב חברות הרכב וחלקי הרכב", נאמר בדו"ח. בממוצע, צפויות חברות הרכב שמסקר ג'יי.פי מורגן לרשום ירידה של 33% ברווח.



אולם יש תקווה. האנליסטים חוזים כי המשקיעים יתמקדו בעלייה הצפויה במכירות, ולא ברווח הנחלש והולך. ההנחה שלהם היא שכלל המכירות בתעשייה יגיע לקצב שנתי של 17 מיליון יחידות ביוני, לעומת 16.2 מיליון ברבעון השני בשנה שעברה, ו-16 מיליון ברבעון הראשון.



בהתבסס על נתונים אלה, ממליץ JPM על הוספת חשיפה לחברות הרכב, כולל שמות כמו ג'נרל מוטורס, ג'נטקס, בורג וורנר וג'ונסון קונטרולס (סימול JCI).



יצרנית חלקי הרכב ליר (סימול LEA) צפויה לעלות על התחזיות, כפי שעשתה פורד, שרשמה שיפורים עונתיים בין הרבעון הראשון לשני. ליר העלתה את תחזיות הרווח שלה, ואנליסטים צופים שהיא תחטוף נתח שוק מהמתחרות.



לג'יי.פי מורגן קשרי בנקאות השקעות עם כל החברות המוזכרות בכתבה, למעט ג'נטקס.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully