וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני לנדא אסף מניות של אופיר אופטרוניקה הציבורית ששוויין 10 מ' ש'; לנדא: "איני מתכוון להפוך לדירקטור בחברה"

גתית פנקס

17.7.2003 / 11:57

הערכות: החברה מעוניינת דווקא במינויו כדירקטור; לנדא הגיע לאחרונה להחזקה של 8.5% מאופיר; "הטכנולוגיה של החברה מבטיחה"; נחושתן וגרשון סקופ מחזיקים בכ-12% כ"א מהחברה



בני לנדא, מי שייסד את חברת הדפוס אינדיגו ומכר אותה בשנה שעברה ב-880 מיליון דולר ל-HP, מתעניין גם בחברות ישראליות-ציבוריות אחרות. בחודשים האחרונים החל לנדא לאסוף מניות של חברת אופיר אופטרוניקה הנסחרת בבורסה בתל אביב עד שהגיע לאחזקה של 8.5% ממניות החברה בשווי נוכחי של 10 מיליון שקל. זאת, בדומה לסכום הראשוני שהשקיע ברכישה, 9.2 מיליון שקל.



את ההשקעה ביצע לנדא בצורה פרטית ולא באמצעות קרן לנדא ונצ'רס המנוהלת ע"י מימי סלע ושכוונתה השקעה בחברות פרטיות. לנדא משמש כיום כחבר דירקטוריון הייעוץ האסטרטגי-טכני של HP ולדבריו, אין לו כוונה להפוך לדירקטור באופיר או להגדיל בשלב זה את החזקתו בחברה. "אין לי זמן להיות דירקטור בחברות ציבוריות, מה גם שהן אינן זקוקות לי", הוא אומר, "אני שומר את הזמן שלי להשקעות הפרטיות". עם זאת, הערכות הן כי החברה דווקא מעוניינת להוביל מהלך של מינויו כדירקטור.



הוא מוסיף כי באמצעות לנדא ונצ'רס הוא מתכוון להשקיע בעיקר בסטארט אפים וטכנולוגיות מתקדמות. "באופיר השקעתי בצורה אישית כי אני מאמין בפוטנציאל של החברה. ביקרתי שם כבר לפני כמה שנים ונפגשתי עם המנכ"ל, יעקב זרם, ובחודשים האחרונים החלטתי לרכוש מניות של החברה. למדתי כבר בעבר לא להשקיע בחברות שאני לא מבין את הטכנולוגיה שלהן, אלא להיות מפוקס בחברות בתחומי ההדמיה והדפוס. אופיר עונה על ההגדרה".



חברת אופיר הירושלמית שהוקמה ב-1976 עוסקת בפיתוח רכיבים לשוק המערכות האלקטרו-אופטיות ומכשור לניתוח ומדידת אנרגיה ואורכי גל של לייזרים. מרבית מכירות החברה מיועדות לשימושים צבאיים, רפואיים, תעשייתיים ומדעיים, ומופצים לחו"ל. ברבעון הראשון של השנה החברה ייצרה הפסדים של 3.1 מיליון שקל על מחזור של 29.1 מיליון שקל. הונה העצמי של אופיר הוא 59 מיליון שולק והיא נסחרת לפי שווי שוק של 26.4 מיליון דולר.



בעלי מניות נוספים באופיר הם גרשון סקופ עם 12%; נחושתן השקעות עם 12.5%; ומייסדיה, אפרים גרינפלד וזרם עם 38% מהחברה במשותף. סקופ מכהן כדירקטור גם באופיר וגם בנחושתן.



לדברי לנדא, גם החברה הבת של אופיר, אופטיקל מטרולוג'י, בעלת טכנולוגיה מבטיחה. אופטיקל עוסקת בפיתוח ושיווק מוצרים למדידה ומיפוי תלת מימדי לצרכים מגוונים בשווקים בינלאומיים ולשימושי אוטומציה, בקרה ואבטחת איכות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully