וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נוקיה ו-SAP גוררות את המדדים מטה; בפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.7%

יהודה שויצר

17.7.2003 / 13:34

חברת התוכנה הגדולה באירופה SAP יורדת ב-5.5%; נוקיה נופלת ב-7.5% לאחר שאיכזבה את השוק עם נתוני מכירות נמוכים מהצפוי



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה, עת דו"ח מאכזב של נוקיה, בשילוב עם ירידה במכירות SAP, גוררים את המדדים מטה. בפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.7%, כשאת המגמה השלילית מובילה SAP. בפאריס יורד מדד ה-CAC ב-1.3% ובלונדון מאבד ה-FTSE 0.7%.



חברת התוכנה הגדולה באירופה SAP יורדת ב-5.5% לאחר שדיווחה כי הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ל-1.638 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 1.778 מיליארד יורו ברבעון המקביל. עם זאת, החברה רשמה רווח גבוה מהצפוי ברבעון השני, והעלתה את תחזיות שולי הרווח ליתרת שנת 2003. הרווח התפעולי ברבעון השני, להוציא הוצאות בגין רכישות, עלה ל-388 מיליון יורו (432 מיליון דולר) - בטווח הגבוה של התחזיות. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 219 מיליון יורו, לעומת הפסד נקי של 232 מיליון יורו ברבעון המקביל.



נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נופלת ב-7.5% לאחר ששוב איכזבה את השוק עם נתוני מכירות נמוכים מהצפוי. ברבעון השלישי רשמה נוקיה הכנסות של 7 מיליארד יורו, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. התוצאה נפלה מתחזיות השוק. בשורת הרווח רשמה החברה 0.14 סנט למניה, בהתאם לתחזיות. אולם האכזבה הגדולה מכל היתה תחזית לירידה במכירות טלפונים סלולריים ברבעון השלישי, בשל הפיחות החד בדולר האמריקאי. המתחרה אריקסון יורדת ב-5%.



יצרנית ציוד התקשורת מרקוני יורדת ב-1.1% לאחר שרשמה ירידה של 31% במכירותיה ברבעון ל-587 מיליון דולר.



מניות ענקית האלקטרוניקה והשבבים פיליפס יורדות ב-2.5% לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס הוריד את דירוג החוב של החברה בדרגה אחת לרמה של "BBB+". יתר מניות השבבים מאבדות גובה - אינפיניון ו-STM נופלות ב-4.5%.



ספקית שירותי המחשוב קאפ ג'מיני יורדת ב-3.5% לאחר שמתחרתה IBM אמרה אתמול בשיחת ועידה לאחר פרסום דו"חותיה כי שוק זה ממשיך להיות קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully