וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 28% ברווחי נוקיה; החמיצה את תחזית המכירות והזהירה מירידה במכירות ברבעון השלישי

דפנה מאור

17.7.2003 / 12:22

מנייתה נופלת ב-7.5% במסחר באירופה; הפיחות בדולר צפוי לפגוע בהכנסות ממכירת טלפונים הסלולריים ברבעון השלישי



נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, שוב איכזבה את השוק עם נתוני מכירות נמוכים מהצפוי. ברבעון השלישי רשמה נוקיה הכנסות של 7 מיליארד יורו, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. התוצאה נפלה מתחזיות השוק. בשורת הרווח רשמה החברה 0.14 יורו למניה, בהתאם לתחזיות. אולם האכזבה הגדולה מכל היתה תחזית לירידה במכירות טלפונים סלולריים ברבעון השלישי, בשל הפיחות החד בדולר האמריקאי. מניית נוקיה נופלת ב-7.5% במסחר באירופה.



תוצאות הרבעון השני - חולשה באסיה ובדולר



הרווח פרופורמה לפני מס היה 986 מיליון יורו, ירידה של 23.6% לעומת הרבעון המקביל. נוקיה רשמה רווח מדווח נקי של 664 מיליון יורו, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה. הרווח למניה היה 0.14 יורו, לעומת 0.19 יורו בתקופה המקבילה, ועמד בתחזיות של נוקיה עצמה. הירידה ברווח המדווח נבעה בין היתר מהפרשה של 40 מיליון יורו בגין ארגון מחדש של חטיבת הרשתות, הממשיכה להפסיד כסף.



החולשה במכירות הרבעון השני נבעה, כפי שהזהירה נוקיה כבר ביוני, מהשפעות מגפת ה-SARS על מכירותיה באסיה, והשפעת הייסוף ביורו. נוקיה אמנם חשופה פחות לשוק האסיאתי מאשר מוטורולה, שכן טלפוני ה-GSM שלה אינם מתאימים לרשתות הנפוצות באסיה. אולם די בייסוף של 5.8% ברבעון השלישי לפגוע בנוקיה, המייצאת מפינלנד.



בחלוקה לתחומים, רשמה נוקיה עלייה של 2% במכירות חטיבת הטלפונים, ל-5.398 מיליארד יורו. רווחי החטיבה היו 1.27 מיליארד יורו, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה.



מכירות חטיבת הרשתות היו ללא שינוי, 1.48 מיליארד יורו. החטיבה רשמה הפסד תפעולי של 334 מיליון יורו, לעומת רווח של 171 מיליון יורו בתקופה המקבילה.



נתח השוק של נוקיה, לפי הערכותיה, עלה ברבעון ל-39%, בזכות גידול בשוק האמריקאי. מתחילת השנה חשפה נוקיה 20 דגמי טלפונים חדשים, הכוללים משחקי מחשב, נגני מדיה ומצלמות דיגיטליות. ברבעון הראשון נסוג נתח השוק שלה ל-35.1% לעומת 35.8% ברבעון הרביעי, למרות שאיפתה להגיע לנתח של 40%. מתחרות כמו סמסונג אלקטרוניקס הקוריאנית הולכות וסוגרות על נוקיה ומתחרתה השנייה במעלה, מוטורולה.



תחזיות הרבעון השלישי מאכזבות



עבור הרבעון הבא חוזה נוקיה לרשום מכירות זהות או ללא שינוי, כ-7.07 מיליארד יורו, רווח פרופורמה של 0.15-0.17 יורו למניה ורווח מדווח של 0.14-0.16 יורו למניה. ירידה זו נובעת מהשפעות החולשה הכלכלית והייסוף ביורו.



מכירות הטלפונים הסלולריים ברבעון, במונחי יחידות, צפויות לצמוח ב-10%, אולם הפיחות בדולר יפגע בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה.



חטיבת הרשתות צפויה להמשיך בנתיב הירידה. להערכת נוקיה תרשום ירידה של 15%-20% במכירות ברבעון השלישי לעומת המקביל והפסד תפעולי קטן.



תחזית המכירות הגלובליות לשנת 2003 של נוקיה נותרה בעינה: צמיחה של 10% במספר היחידות שיימכרו, ל-446 מיליון. נוקיה צופה כי צמיחתה שלה, במונחי יחידות, תהיה מהירה יותר משל השוק כולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully