וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון משיגה דריסת רגל בפראנס טלקום

שירלי יום-טוב

17.7.2003 / 15:13

תבחן את פתרון ה-DSL האלחוטי של אלווריון כחלק מיוזמת פס רחב נרחבת; אוסקר גרוס: פראנס טלקום היא ספק שירותי תקשורת מהדרגה הראשונה ויש לכך משמעות גדולה עבור אלווריון

חברת אלווריון, המספקת פתרונות פס רחב אלחוטיים (WBA), הודיעה היום כי חברת התקשורת פראנס טלקום, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-28 מיליארד דולר, מתכוונת לבצע ניסוי שדה של פתרון ה-DSL האלחוטי של אלווריון כחלק מתוכנית לאפשר גישה רחבת פס לכ-95% מאוכלוסיית צרפת עד לשנת 2005.

פראנס טלקום תחשוף את היוזמה היום באמצעות הדגמה של מגוון שירותי פס רחב אלחוטי בכפר המרוחק Loudenvielle, הממוקם ברכס הפירנאים. פראנס טלקום התקינה במוזיאון בכפר רשת פס רחב אלחוטית הכוללת את פתרון ה-DSL האלחוטי של אלווריון כפתרון גישה מבוסס קישוריות רחבת פס במייל האחרון.

ההדגמה תכלול חיבור לאינטרנט ממחשבים נישאים, כאשר מצלמות IP ישדרו ברציפות לאתרים אחרים ומהם סרטוני וידיאו של הצועדים במוזיאון. בנוסף, תיזום פראנס טלקום במהלך חודש ספטמבר הקרוב ניסויים של מספר שירותי פס רחב אלחוטיים.

"פראנס טלקום היא ספק שירותי תקשורת מהדרגה הראשונה, מעין 'בזק הישראלית' ויש לכך משמעות גדולה עבור אלווריון", אומר האנליסט אהוד איזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל. "עיקר ההכנסות של אלווריון מגיעות מספקיות תקשורת במדינות לא מפותחות או מספקיות תקשורת שהן second tier ולקוח כמו פראנס טלקום הוא מאוד חשוב".

בפראנס טלקום ציינו כי "הביקוש ברחבי צרפת לשירותי פס רחב גדל במהירות, באזורים מרוחקים כמו גם במרכזים צפופי אוכלוסין. טכנולוגיות אלחוט דוגמת הפתרונות של אלווריון יאפשרו לנו לספק DSL אלחוטי לאזורים חדשים ובמחירים סבירים - אזורים בהם תנאי השטח או המרחק הופכים את ההתקנה של תשתית קווית ליקרה מדי".

איזנשטיין מציין כי נתון חשוב נוסף עבור אלווריון היא המגמה הנשקפת. "חברות טלקום מבינות היום שכדי לקשר אזורים רחוקים לפס הרחב, הפתרון הכלכלי עבורן הוא הפתרון של אלווריון". הוא מוסיף כי להערכתו קיים פוטנציאל עבור אלווריון גם בחברות טלקום מובילות כמו דויטשה טלקום ובריטיש טלקום, שגם הן לא שילבו עדיין פתרונות של אלווריון.

אלווריון נמצאת כיום בשלבי מיזוגה של אינווייב שנרכשה מאי.סי.איי בתחילת אפריל. הטמעת פתרונותיה של אינווייב מאפשרת לאלווריון להציע ללקוחות פתרונות אלחוטיים שלמים הכוללים טווח רחב של רוחב פס. בשבוע שעבר הודיעה אלווריון על חתימת הסכם אסטרטגי עם ענקית השבבים אינטל לפיתוח ויישום שבב חדש.

אלווריון נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-308 מיליון דולר לאחר שמניית החברה זינקה בכ-48% מתחילת החודש, בין היתר על רקע ההודעה בדבר שיתוף הפעולה עם אינטל. את הדו"חות הכספיים לרבעון השני תפרסם החברה ב-30 ביולי, בהם היא מצפה לדווח על הכנסות של 28-33 מיליון דולר. אינווייב צפויה לתרום כ-6 מיליון דולר לשורת ההכנסות וההפסד הנקי צפוי לעמוד על 3.1-4.6 מיליון דולר, 6-9 סנטים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully