וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בעקבות אכזבה מדו"חות נוקיה ו-IBM

שירלי יום-טוב

17.7.2003 / 23:09

אינטרנט זהב מאבדת כ-5.5% בעקבות עלייה בהוצאות המימון; TTI עולה ב-7.5% לאחר שהודיעה על חוזה בסינגפור

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות על רקע אכזבה מדו"חות נוקיה ו-IBM. הנאסד"ק מאבד 1.3% והדאו יורד ב-0.5%.

בין המניות הישראליות בולטת מניית טי.טי.איי שעולה ב-7.5% למחיר של 5 דולרים על רקע חוזה חדש בסינגפור בהיקף מוערך של 1-2 מיליוני דולרים. אינטרנט זהב יורדת ב-5.6% למחיר של 5.6 דולרים על רקע אזהרה כי הוצאות המימון שלה גדלו. אלווריון נותרת ללא שינוי.

סקירת טרום מסחר

עונת הדו"חות בוול סטריט נמצאת בשיאה השבוע וכשליש מהחברות הנכללות במדד ה-S&P500 יפרסמו עד סוף השבוע את תוצאותיהן לרבעון השני. דו"חות מאכזבים מכיוונן של 2 ענקיות, IBM ונוקיה הפינית, נותנים את השפעתם בשעה זו על החוזים העתידיים המצביעים על ירידה של כ-1.5% בנאסד"ק ושל כ-0.8% ב-S&P500 בפתיחה.

IBM אמנם הצליחה אמש לעקוף מעט את התחזיות ודיווחה על עלייה בהכנסות, אולם בוול סטריט ציינו כי הגידול אינו אורגני, כלומר מפעילות עסקי הליבה של החברה, אלא הגיע על רקע רכישות שביצעה החברה כמו גם על רקע הפרשים בשערי מטבעות.

גם יצרנית המכשירים הסלולריים הגדולה בעולם נוקיה איכזבה היום. נתוני המכירות היו נמוכים מהצפוי והצביעו על הכנסות של 7 מיליארד יורו - עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. אולם האכזבה הגדולה מכל היתה תחזית לירידה במכירות טלפונים סלולריים ברבעון השלישי, בשל הפיחות החד בדולר האמריקאי.

לאחר נעילת המסחר היום תפרסם ענקית התוכנה מיקרוסופט את תוצאותיה, ואלו צפויים לתת את הטון במסחר של מחר. מיקרוסופט צפויה לדווח על עלייה ברווחיה הנקיים לרמה של 24 סנט למניה לעומת 21 סנט למניה ברבעון המקביל והמשקיעים יחכו היום לעדכון מהחברה בדבר דיווידנד אפשרי.

בין החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט נרשמה היום הפוגה זמנית בפרסום התוצאות הרבעוניות, ואלה יתחדשו בקצב גבוה בשבוע הבא. בינתיים דיווחה היום חברת אלווריון , הנסחרת לפי שווי שוק של כ-308 מיליון דולר, כי חברת התקשורת פראנס טלקום, הנסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-28 מיליארד דולר, מתכוונת לבצע ניסוי שדה של פתרון ה-DSL האלחוטי שלה כחלק מתוכנית לאפשר גישה רחבת פס לכ-95% מאוכלוסיית צרפת עד לשנת 2005.

האנליסט אהוד איזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל ציין כי "פראנס טלקום היא ספק שירותי תקשורת מהדרגה הראשונה, מעין 'בזק הישראלית', ויש לכך משמעות גדולה עבור אלווריון שעיקר הכנסותיה מגיעות מספקיות תקשורת במדינות לא מפותחות או מספקיות תקשורת שהן בבחינת second tier. מניית אלווריון זינקה בכ-48% מתחילת החודש, בין היתר על רקע ההודעה בדבר שיתוף הפעולה עם אינטל בשבוע שעבר".

חברת טי.טי.איי טלקום הודיעה כי במהלך הרבעון הראשון של השנה חתמה על חוזה עם קבלנית פרויקטים עמה יש לה קשר מתמשך לאספקת כלי ה-NetCAP שלה לחברת תקשורת מובילה בסינגפור. החברה לא חשפה את זהותה של השותפה האסטרטגית או של החברה מסינגפור, כמו גם את השווי הכספי של העסקה. אך ההערכות בשוק מדברות על שווי של 1-2 מיליון דולר ועל כך שהשותפה האסטרטגית היא ככל הנראה IBM. שווי השוק של TTI מסתכם בכ-55 מיליון דולר ומניית החברה איבדה מתחילת השנה כ-14%.

חברת גילוי התרופות קומפיוג'ן הודיעה על מכירת קו מוצרי ה-Bioccelerator לחברת Biocceleration Ltd בתמורה לתשלומים שיתפרסו על פני השנתיים הקרובות, תגמולים ממכירות עתידיות של קו המוצרים וכל מוצר שיפותח על בסיס הידע והטכנולוגיה של קו המוצרים. לפי ההסכם שנחתם, העסקה תושלם עד סוף חודש אוגוסט 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully