וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות כשלון מיזוג הכבלים: מתב חידשה השיחות עם לאומי והבינלאומי להגדלת קווי האשראי

ערן גבאי

17.7.2003 / 13:15

כך נודע ל-TheMarker; ייקבעו בהסדר המתגבש גם תנאי אשראי למקרה של מיזוג חברות הכבלים בעתיד; במיזוג הכבלים צפויה היתה מתב להגדיל את החוב הבנקאי מכ-669 מ' ש' לכ-2.572 מיליארד שקל



מתב חידשה בימים האחרונים את השיחות עם הבנקים לאומי והבינלאומי להגדלת קווי האשראי שלה, כך נודע ל-TheMarker. בשנה שעברה ניהלה מתב שיחות עם הבנקים להרחבת מסגרת האשראי, אך התהליך לא הגיע לכלל מיצוי שכן חברות הכבלים דנו באותם ימים עם הבנקים על הסדרי המימון של חברת הכבלים הממוזגת.



עם זאת, בסוף 2002 הגיעו מתב והבנקים לסיכומים ראשוניים באשר לתנאי האשראי של החברה בהתאם למצב בו מתקיים מיזוג ובאם המיזוג נכשל.



כעת דנה מתב עם הבנקים על הגדלת מסגרת האשראי שלה במצב בו לא מתקיים מיזוג בין שלוש חברות הכבלים, במקביל ייקבעו בהסדר המתגבש בין הצדדים גם תנאי האשראי למקרה של מיזוג חברות הכבלים בעתיד.



למעשה, מתב היתה היחידה מבין חברות הכבלים שניהלה בשנה שעברה שיחות עם המערכת הבנקאית על הסדר אשראי נפרד מהליך מיזוג חברות הכבלים. למתב החוב הבנקאי הנמוך ביותר מבין חברות הכבלים, הנאמד בכ-600 דולר למנוי.



מיזוג הכבלים נקלע לקשיים לאחר שהמפקח על הבנקים, יואב להמן, סירב לאשר חריגה ממגבלת קבוצת לווים, והורה על ייחוס מלוא חוב חברת הכבלים הממוזגת לכל אחד מבעלי המניות בכבלים בנפרד.



על פי תוכנית מיזוג הכבלים, שאמורה היתה לכלול את עסקת מתב-תבל, צפויה היתה מתב להגדיל את החוב הבנקאי שלה מכ-669 מיליון שקל לכ-2.572 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully