וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש ל-1.12 דולר בעקבות שיפור בנתוני שוקי העבודה והדיור בארה"ב

רן דוידוב

17.7.2003 / 22:07

ירידה חדה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ושיפור במספר התחלות הבנייה מסייעים לדולר לרשום יום רביעי מתוך חמישה של עליות מול היורו



הדולר מתחזק מול היורו בעקבות שיפור בנתוני שוק העבודה ושוק הדיור בארה"ב. הדולר עלה ל-1.12 דולר ליורו, לעומת שער של 1.122 דולר אמש. זהו יום רביעי מתוך חמשת ימי המסחר האחרונים בו מתחזק הדולר מול היורו. מול הין התחזק הדולר ל-118.83 ין לעומת 118 ין הבוקר.



ירידה של 29 אלף במספר המגישים תביעה ראשונה לדמי אבטלה בארה"ב נרשמה בשבוע שחלף. מספר דורשי העבודה לראשונה ירד ל-412 אלף איש. הממוצע הארבע-שבועי ירד לשפל של שלושה חודשים, סך 424 אלף.



במקביל נרשם זינוק של 3.7% במספר התחלות הבניה בחודש יוני, ובנוסף עלה מדד הפעילות היצרנית של באיזור פילדלפיה בחודש יולי ל-8.3 מ-4. נתון גבוה מ-0 מייצג צמיחה.



העלייה בדולר הוגבלה, עם זאת, כתוצאה מירידות השערים החריפות הנרשמות היום בקרב מניות הטכנולוגיה בוול סטריט. מדד נאסד"ק נופל בקרוב ל-3% בעקבות דו"חות מאכזבים של נוקיה ו-IBM.



הדולר התחזק ביחס ליורו אתמול לאחר שנגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, אמר כי ישנם סימנים לכך שהכלכלה האמריקאית נמצאת בתחילתה של תקופה שתבשר על צמיחה. לעלייה בשער הדולר הובילו גם תוצאות רבעוניות מעודדות של כמה מהתאגידים הגדולים בארה"ב.



במהלך עדות בת יומיים בפני הקונגרס פרש גרינספאן את משנתו הכלכלית ואף העריך כי המשק האמריקאי עתיד לקטוף בקרוב את פירות מדיניות ההרחבה המוניטרית ותוכנית קיצוץ המסים של הבית הלבן. גרינספאן אמר כי הבנק אף נכון להמשיך ולהוריד את שער הריבית בעתיד במידה וההתאוששות הכלכלית תבושש להגיע. לדבריו, מתעתד הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ברמת שפל ככל שיידרש עד לבוא ההתאוששות הכלכלית.



גרינספאן אף צפה כי המשק האמריקאי יצמח כדי 4.75% בשנת 2004 לעומת צמיחה של 2.5%-2.75% השנה. הבנק המרכזי של אירופה צופה בניגוד לכך כי כלכלת גוש היורו תצמח השנה ב-0.4% בלבד וב-1.1% ב-2004.



עם זאת, נגיד הבנק הפדרלי לא הסתיר את דאגתו מנפילת המחירים המתמשכת אשר עלולה לפגוע בכלכלה, למרות שהסיכויים לדפלציה "קטלנית" קלושים. "במידה שתסריט זה יתממש - יהיה הדבר אירוע רב משמעות, ולמרות שהסיכויים לכך קטנים ביותר, היקף הבעיה במקרה שהיא אכן תתעורר הוא גדול דיו בכדי שנקדיש לו את תשומת ליבנו", אמר גרינספאן לוועדת הבנקאות של הסנאט. "בכוונתו להמשיך להקדיש לה את תשומת ליבנו, עד שיתברר מעל כל ספק כי היא כבר אינה עומדת על הפרק", אמר גרינספאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully