וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניות עלית עלו בכ-6% בעקבות הכוונה למזג החברה עם שטראוס

אילן מוסנאים

20.7.2003 / 17:25

המעו"ף עלה ב-0.4% במחזור נמוך; אבנר ודלק קידוחים זינקו ב-9.3% ו-11%; עליות חדות בכי"ל ואלביט מערכות

הבורסה של תל אביב סיימה יום מסחר שקט בעליות מתונות של כ-0.4% במדדים המובילים. המסחר נפתח בעליות של כ-1% והתנהל רוב היום בעליות קלות. בסביבות השעה 12:00 עברו המדדים לירידות קלות של עד 0.4%, אולם כעבור כמחצית השעה שבה המגמה החיובית אל מסכי המסחר בבורסה.

מדד המעו"ף סיים את המסחר בעליות שערים של כ-0.4% לרמה של 415.95 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.3% לרמה של 432.69 נקודות. התל-טק נסחר בירידות של 1.4%. מחזור המסחר היה אחד הנמוכים ביותר בשבועות האחרונים והסתכם בכ-196 מיליון שקל. המחזור הנמוך, אמרו פעילים בשוק, מעיד על כך שעונת המלפפונים בבורסה מתקרבת לשיאה.

הפעילים ציינו כי המגמה החיובית הושפעה מהכותרת הבוקר בעיתון "מעריב" לפיה באוצר אופטימיים לגבי שנת 2004 ומעריכים כי הצמיחה בשנה הבאה תנוע בין 2% ל-3%. על פי הפרסום ב"מעריב", האוצר מתכנן קיצוץ נוסף של כ-10 מיליארד שקל בתקציבי הביטחון, החינוך והבריאות. יעד הגירעון של הממשלה ייקבע ל-3% תוצר ויעד האינפלציה ל-1%-3%.

הפעילים ציינו כי גם העליות ביום שישי בנאסד"ק, בלימת הפיחות בשער השקל והכותרות לגבי פגישת שרון אבו-מאזן שנערכה היום והנכונות של ישראל ללכת לקראת הפלשתינאים בנושא שחרור האסירים תרמו לאווירה החיובית בשוק. מנגד, המשיכו שחקני הארביטראז' להקטין את כמויות נכס הבסיס ומיתנו את העליות.

הדולר, שנחלש ביום שישי בכ-0.1% לרמה של 4.439 שקלים, המשיך הבוקר במגמה זו ונסחר במחיר של כ-4.425 שקלים במסגרת האופציות, הנמוך בכ-0.3% מהשער היציג.

מניית אי.די.בי אחזקות סיימה את המסחר בירידות של כ-0.2%. הירידות נרשמו בתגובה לידיעה כי בית ההשקעות גולדמן סאקס מכר לאביו של נוחי דנקנר, יצחק דנקנר, מניות של אי.די.בי אחזקות בהיקף של כ-150 מיליון שקל. בשוק חוששים כי בית ההשקעות ינסה לממש את יתרת ההחזקה באי.די.בי, כ-4.75% ממניות החברה, מה שילחץ את המניה כלפי מטה. מצד שני אומרים פעילים אחרים כי עצם העובדה שבעלי השליטה באי.די.בי מוכנים להכניס את היד לכיס ולרכוש מניות בכמות כזו מעידה על כך שהם מאמינים בחברה. יתר מניות אי.די.בי נסחרו במגמה מעורבת כאשר מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-0.8%, מניית דסק"ש עלתה ב-2.1% ומניית כלל תעשיות עלתה ב-1.9%.

את המחזור הגבוה בשוק - כ-52 מיליון שקל - ריכזה מניית ענקית התרופות הגנרית טבע . המניה ירדה ב-2.8% וצימצמה את פער הארביטראז', של כ-2.9% בו סיימה את המסחר בארה"ב. לעומתה מניית פרטנר , שפתחה את המסחר הבוקר עם פער חיובי של 4%, סיימה את המסחר בעליות של 2.4%.

מניות הבנקים נסחרו במגמה חיובית כאשר מניית בנק הפועלים עלתה ב-0.9%, מניית בנק לאומי עלתה ב-1.8% ומניית בנק המזרחי נסגרה בעליות של 0.5%.

מניות חברת המזון עלית המשיכו בסנטימנט החיובי על רקע המיזוג עם פעילות הסלטים והמחלבות של החברה האם שטראוס. מניית עלית 5, שביום חמישי עלתה ב-6.8%, רשמה עלייה של 6%. עלית 1, שעלתה ביום חמישי ב-5.2%, הוסיפה עוד 6.4%.

פעילים בשוק ציינו ביום חמישי כי המסחר החיובי במניה הושפע משיחת אנליסטים שהחברה קיימה, ואשר במסגרתה נתנו ראשיה הבהרות לגבי עניין המיזוג. אנליסטים שהאזינו לשיחה מסרו כי החברה לא מסרה פרטים בלתי חדשים, אולם כפי הנראה העליות החדות נרשמו משתי סיבות. ראשית, ההבנה של המוסדיים כי החברה תתקשה להעביר את העסקה בלי שיתוף הפעולה שלהם. שנית, הרמיזות של בעלי השליטה בחברה כי יתבצע מיזוג בין מניות ה-1 וה-5 של החברה, מהלך שיכניס את עלית באופן ודאי למדד המעו"ף.

בנוסף נהנו המניות מהמלצות חיוביות שקיבלו בעקבות המיזוג הצפוי. האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' העלה ביום חמישי את ההמלצה שלו למניית עלית 5 מ"נייטרלי" ל"קנייה" בעקבות ההודעה. לדבריו, עלית תיהנה ממומנטום חיובי על רקע הרצון של המוסדיים כי תגיע לקו המיזוג במחיר הגבוה ביותר ועל רקע הציפיות שלאחר המיזוג המניה תצטרף למדד המעו"ף. הוא קבע למניה מחיר יעד של 200 שקל, הגבוה בכ-33% ממחיר המניה בבורסה. ביום רביעי פירסם האנליסט הראשי של מנורה גאון, מירון קצפ, המלצת "קנייה" למניות עלית. הוא קבע למניית ה-5 וה-1 של החברה מחירי יעד הגבוהים בכ-50% ממחיריהן בבורסה.

את העליות החדות בין מניות המעו"ף רשמו מניות אלביט מערכות וכי"ל . אלביט מערכות טיפסה ב-3.5% וכי"ל הוסיפה 3.3%. נראה כי המניות הגיבו להעלאת ההמלצה מבית ההשקעות לידר ושות' לשתי המניות מ"נייטרלי" ל"קנייה". האנליסט אורי הרשקוביץ הותיר לכי"ל מחיר יעד של 7 שקלים, הגבוה בכ-28% ממחירה של המניה בבורסה. מחיר היעד לאלביט מערכות נקבע ברמה של 95 שקל - גבוה בכ-22% מהמחיר בו פתחה המניה בבורסה.

עליות חדות רשמו גם יחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים, וזאת לאחר ההודעה כי שותפות "ים תטיס" שבשליטתן נכנסה למו"מ עם חברת החשמל במטרה להגדיל את כמות הגז שחברת החשמל תרכוש מהשותפות. אבנר עלתה ב-9.3% ודלק קידוחים עלתה ב-11.1%.

בירידות חדות נסחרה מניית הפניקס 5, שסיימה את המסחר בירידות של 4.2% והפניקס 1 ירדה ב-2.6%. הפניקס 1 המשיכה את הסנטימנט השלילי והשלימה ירידה של יותר מ-20% בחודש האחרון. הסנטימנט השלילי במניה נרשם בעקבות העובדה ששלמה אליהו, מבעלי המניות הגדולים בחברה, מכר בתחילת החודש מניות של החברה וזאת למרות שהתחייב במאי, בעת שביצע הצעת מכר למניות החברה, כי לא ימכור מניות נוספות במשך תקופה של שלושה חודשים. מניית אפריקה ישראל, שהצטרפה בתחילת יולי לרשימת המעו"ף יחד עם מניית הפניקס, סיימה את המסחר בירידה של 0.8% והשלימה ירידה של כ-10% בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully