וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד AOL-טיים וורנר

סוכנויות הידיעות

20.7.2003 / 10:31

שתיים מקרנות הפנסיה הגדולות בארה"ב טוענות כי חטיבת האינטרנט AOL ניפחה את הכנסותיה קודם למיזוג עם טיים-וורנר ולאחריו, וסייעה בכך להביא לעלייה בלתי מוצדקת במחיר המניה

שתיים מקרנות הפנסיה הגדולות בארה"ב הגישו ביום שישי כתב תביעה כנגד תאגיד המדיה והבידור AOL-טיים וורנר בטענה כי העלה את מחיר מנייתו באמצעות ניפוח שורת ההכנסות.

קלפרס, קרן הפנסיה של עובדי הציבור של מדינת קליפורניה שהיא הגדולה בארה"ב, תובעת 250 מיליון דולר. במקביל תובעת קלסטרס, קרן הפנסיה של עובדי ההוראה של מדינת קליפורניה שהיא השלישית בגודלה בארה"ב, כ-200 מיליון דולר, לדברי דוברת הקרן.

למרות שלא התקבלו פרטים נוספים על התביעה של קלסטרס, אמרה קלפרס שתביעתה קשורה לאי סדרים חשבונאיים שאירעו לכאורה ב-AOL קודם למיזוגה ב-2001 עם טיים-וורנר. שתי התביעות מצטרפות ל-30 תביעות לפחות שהגישו כנגד החברה בעלי מניותיה.

קלפרס טוענת בתביעתה שהכנסות הפרסום של AOL נופחו ב-1.7 מיליארד דולר לפחות, תוך שימוש בעסקות מדומות ונהלים חשבונאיים בלתי תקינים, הן קודם והן לאחר המיזוג עם טיים-וורנר.

AOL התמזגה עם טיים-וורנר בינואר 2001 בעסקה ששוויה הסתכם ב-106.2 מיליארד דולר. עם זאת, על רקע ביקורת גוברת כנגד נהליה החשבונאיים, אמרה החברה בשנה שעברה כי תערוך מחדש את דו"חותיה לשנתיים הקודמות ותפחית את הכנסותיה בכ-190 מיליון דולר.

קלפרס הגישה את התביעה כנגד AOL-טיים וורנר, אמריקה אונליין, ומנהלים בעבר ובהווה בחברה, לרבות סטיבן קייס, ג'רלד לווין, רוברט פיטמן ודיוויד קולברן. התביעה מופנית גם כנגד סלומון סמית ברני, מורגן סטנלי וארנסט אנד יאנג כגופים שהיו מעורבים במיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully