וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטת בזק: נשלב בין מכירת מניות בשוק ההון למכירה למשקיע אסטרטגי

ערן גבאי

20.7.2003 / 10:41

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות: "נבחנים המידה וההיקף של יכולות קרנות הפנסיה לרכוש מניות בזק בבורסה; מכירה של 49% ממניות חברת החשמל תעניין משקיעים"


"אין ספק שהפרטת חברת בזק באמצעות הבורסה בתל אביב תהיה גולת הכותרת בכל מהלך ההפרטה של החברות הממשלתיות. השאלה המרכזית היא האם השוק יוכל לקלוט את מלוא אחזקות החברה, המסתכמות ב-1.3 מיליארד שקל, או שלא תהיה ברירה אלא לשלב בין שוק ההון לבין משקיע אסטרטגי", כך אומר אייל גבאי, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, בריאיון ל"כרוז", ביטאון איגוד החברות הציבוריות.

גבאי מציין בראיון שאם הממשלה תגיע למסקנה ששוק ההון המקומי מוכן ויכול לספוג את מניות בזק, הרי תהיה זו העדיפות הראשונה שלה. לדבריו, ההצלחה של הנפקת אל על היא אינדיקטור חיובי חשוב להצלחה אפשרית גם בבזק. לטענת גבאי, אחד הנושאים אותם שוקלים כרגע ברשות החברות בכל הנוגע להנפקת בזק הוא באיזה מידה ובאיזה היקף יוכלו קרנות הפנסיה להיכנס להשקעה בבזק עם הפרטתה בבורסה.

"אנו מאוד רוצים להמשיך בתהליך ההפרטה. חלק מהחלטת הממשלה המתייחסת לתוכנית הכלכלית קובע יעד להנפקת שורה של חברות ממשלתיות. אנו רוצים להתקדם בתהליך ועל הפרק נמצאות יתרת אחזקות הממשלה בבנקים, בחברת החשמל, בכפוף לשינו מבני, ובתעשייה האווירית. באשר לבז"ן, הכוונה היא להביא את החברה לשוק ההון לאחר הכנסת מימד של תחרות לענף", אמר גבאי.

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות ציין עוד כי אין לממשלה יומרה למכור את השליטה בחברת החשמל, אלא רק להגיע לאחזקה פיננסית משמעותית. הוא הדגיש שהממשלה אומנם לא תמכור את השליטה בחברת החשמל, אך גם מכירה של 49% ממניות החברה תעניין מאוד משקיעים מוסדיים מהארץ ומהעולם. לדבריו, זו תהיה מניה שתבטיח תשואה גבוהה עם סיכון נמוך, בדומה לאג"ח הממשלתיות. הוא הדגיש שהכסף אמור לחזור לחברת החשמל לצורך פיתוח, שכן מדובר ב"הנפקה לתוך החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully