וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות עולם ממשיכה לאכזב: גם בבדיקה השנייה בחלק העליון של המקטע שנבדק בקידוח מגד 4 התגלו בעיקר מים

אילן מוסנאים

20.7.2003 / 12:45

הוציאה מבור הקידוח 18 חביות, שבחלקן נמצא נפט קל וכמות מסוימת של גז; יחד עם זאת בחביות התגלו אינדיקציות של זיהום על ידי מים; דגימות המים הועברו למכון הגיאולוגי



גבעות עולם לא מתייאשת מהכישלון בבדיקה הראשונה שביצעה בקידוח מגד 4, והבוקר היא מוציאה דיווח לגבי תוצאות הניסוי השני שביצעה.



בשבוע שעבר דיווחה השותפות כי הפיקה במקטע של 126 מטר 32 חביות נוזל, אשר מהן כ-3 הכילו נפט קל והיתרה הכילה מי תצורה. בעקבות התוצאות המאכזבות, עקב כמויות הנפט הזניחות וכמויות המים הגבוהות, נפלה מניית יחידת ההשתתפות של גבעות עולם בעשרות אחוזים לרמה של 1 אגורה. החברה הודיעה כי תבצע בדיקה נוספת בחלק העליון של המקטע.



הבוקר מדווחת גבעות כי ב-18 חביות שהופקו ב-20 המטרים העליונים של המקטע נמצאו 4-5 חביות שהכילו נפט קל וכן כמות מסוימת של גז. השותפות מדווחת עם זאת כי בחביות שהופקו היו אינדיקציות של זיהום מסוים (Minor cotamination) על ידי מי תצורה.



פעילים בתחום הקידוחים מציינים כי שוב מדובר בחדשות רעות עבור השותפות. זאת בשל שיעור הנפט הנמוך שהופק בקידוח. כמו כן, העובדה שהחביות שהופקו היו מזוהמות הינה בעייתית, שכן במקטע העליון לא אמורים להיות סימני מים, שכן הנפט קל מהמים ואמור לצוף למעלה.



השותפות מסבירה כי קודם לבדיקה הוכנסו למקטע כ-60 חביות מי מלח, ולפיכך יש לבחון עתה אם המים שהתקבלו נובעים ממי התצורה או מהמים שהוכנסו לבור כאמור, או שהם מהווים תערובת של שני הגורמים. הדגימות הועברו לצורך בדיקה למכון הגיאולוגי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully