וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקט קפיטל נקנסה ב-200 אלף שקל בגין עברות של דיווח מוטעה לגבי עבירות שביצע המנכ"ל לשעבר ג'י סולומונט

אמיר הלמר

20.7.2003 / 14:30

סולומונט הורשע לפני מספר חודשים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגניבה של כ-200 אלף דולר מתוך כספים שקיבלה החברה בהקצאה פרטית של מניות



שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב עדנה בקנשטיין אישרה היום את הסדר הטיעון אליו הגיעו פרקליטות מיסוי וכלכלה באמצעות עו"ד אילנה מודעי לבין חברת דירקט קפיטל אינווסטמנט בראשות מנכ"לה הנוכחי מיכאל ויגדרהאוס, כך שהחברה תודה בעבירות שיוחסו לה בכתב האישום שהוגש כנגדה לפני כשנה וכי יוטל על החברה קנס של 200 אלף שקל בגין עבירות אלו.



דירקט קפיטל הואשמה בין השאר בעבירות של דיווח מוטעה לבורסה וכן באי הגשת דו"חות כספיים וזאת ביחד עם מנכ"ל החברה לשעבר ובעל השליטה בה ג'י סולומונט. סולומונט הורשע לפני כחצי שנה בהפרת אמונים בתאגיד ובמרמה וכן בעבירות של אי דיווח.



ראשיתה של הפרשה באביב 2000, עת דירקט קפיטל פירסמה דיווח מיידי ובו מפרט לביצוע הקצאה פרטית של ניירות ערך, באמצעותה היא התכוונה לגייס כ-5.3 מיליון שקל. לאחר מכן פירסמה דירקט קפיטל מפרט חדש, בו מסרה כי התמורה בגין ההקצאה תסתכם ב-825 אלף דולר בלבד. לאחר שבוצעה ההקצאה התברר כי לא עלה בידי החברה לגייס אלא 475 אלף דולר בלבד.

כן התברר כי חלק מהאנשים עליהם דיווחה החברה כמי שאמורים לרכוש את המניות במסגרת ההקצאה כלל לא השתתפו בה, לא הפקידו את הכסף לרכישת המניות ואף לא ידעו שהוקצו להם מניות.



הפרקליטות טענה כי סולומונט, ששלט אז בחברה, ידע שהלכה למעשה דובר בהקצאה פרטית חדשה, שונה מזו שהתחייב לבצע. למרות זאת, טענה הפרקליטות, סולומונט נמנע מלהעביר אותה בהליכים המתחייבים מהחוק. כמו כן, במפרט ההקצאה הפרטית לא צוינו התחייבויות לרכישה חוזרת שנתן סולומונט לשניים מהניצעים. בהקשר זה טענה הפרקליטות כי "סולומונט עשה כל זאת ביודעין ועל מנת להטעות את ציבור המשקיעים".

מאוחר יותר, בעת שפורסמו דו"חות החברה לרבעון השני של שנת 2000, נרשם במאזן כי קיים פיקדון בסך 1.3 מיליון שקל המוחזק בנאמנות בחו"ל עבור החברה, וכי פיקדון זה מהווה חלק מכספי ההקצאה הפרטית.



בפועל, טענה הפרקליטות, סולומונט לא העביר את הכסף לאותו חשבון. תחת זאת הציג מג'ק וייס, עורך דין אמריקאי עמו היה סולומונט בקשרי ידידות, מכתב שקרי בו טען וייס כי הוא משמש כנאמן בחו"ל לאותם כספים מטעם החברה. עוד טענה הפרקליטות כי סולומונט גנב סכום של כ-200 אלף דולר מכספי ההקצאה הפרטית שהיו בחשבון החברה והעבירם לחשבון הבנק האישי שלו, שהיה רשום על שם אשתו.



לדברי הפרקליטות, סולומונט הודה בפני רו"ח של דירקט קפיטל כי לקח את הכספים הללו והעביר אותם לחשבון אחר. בתגובה לכך, התפטרו רואי החשבון. מיד לאחר מכן התפטרו גם הדירקטורים החיצוניים של החברה.



סולומונט, שרצה למנוע את הפרסום על כך שגנב כספים מהחברה, הוציא דיווח מיידי שקרי, בו טען כי רואי החשבון יתפטרו לאחר הדו"חות הכספיים הבאים, ובשל היעדר תיעוד מסודר. בדיווח מיידי שקרי נוסף דהוצא על ידו נטען כי הדח"צים התפטרו מאותה סיבה. בדיווחים אלה לא הזכיר סולומונט דבר וחצי דבר על הכספים שגנב מקופת החברה, ואת העובדה שגניבה זו היתה הסיבה להתפטרות רואי החשבון והדירקטורים החיצוניים.



במטרה למנוע את פרסום דבר הגניבה מנע סולומונט מהחברה להגיש דו"חות כספיים במשך כשנה - מספטמבר 2000 עד ספטמבר 2001. רק לאחר יותר משנה ולאחר שהתחלפו בעלי התפקידים בחברה הוגשו במרוכז הדו"חות הכספיים של דירקט קפיטל לאותה שנה, והכסף שנגנב הוכרז בדו"חות אלה כחוב מסופק.



על סולומונט הוטל במסגרת עסקת טיעון שנתיים מאסר בפועל וכן לשלם קנס בסך של 150 אלף שקל. כמו כן, סולומונט התחייב להחזיר כמיליון שקל אותם גנב מקופת דירקט קפיטל.



כאמור היום הסכימו הפרקליטות והחברה על תשלום של 200 אלף שקל קנס וכן התחייבות על סך 100 אלף שקל למשך שלוש שנים שלא לעבור על עבירות לפי חוק ניירות ערך.



בכך אמורה היתה הפרשה של דירקט קפיטל להסתיים אלא שלפני ימים אחדים הגישה הפרקליטות כתב אישום נוסף בפרשה כנגד עו"ד רונן ציטבר היועמ"ש של החברה לשעבר בגין דיווח מוטעה למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully