וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"ידיעות אחרונות" ו"מעריב" מתאמצים "לשרוף" אייטמים זה לזה

אביב הורביץ

20.7.2003 / 12:38

ביום שני שעבר ירד לדפוס מוסף "סופשבוע", שכלל שני אייטמים ראשוניים על הריונה של אורנה בנאי ועל גירושיה של אתי אלון. בחמישי, יום לפני הגעת המוסף לדוכנים, כיכבו שני הנושאים בעמוד הראשון של "ידיעות"



במערכת "סופשבוע" היו משוכנעים שיש להם שני אייטמים בלעדיים. לליאורה גולדנברג-שטרן, רכילאית המוסף ומי שעד לא מזמן כתבה את "ציפורה" ב"העיר", נודע בתחילת השבוע שעבר כי אורנה בנאי בהריון. לאחר שהמידע הוצלב, פתחה גולדנברג-שטרן את המדור באייטם על בנאי, והוסיפה תגובה קצרצרה מהסוכנת של השחקנית, זהר יעקובסון. לבנאי גם הוקדשה התמונה המרכזית במדור והפניה בשער המוסף. אייטם נוסף של גולדנברג-שטרן התיימר להיות בלעדי: בקשת הגט שקיבלה אתי אלון בתאה בנווה תרצה מבעלה בנפרד שלומי.



אלא ש"סופשבוע", שמגיע לדוכנים בימי שישי, יורד לדפוס ארבעה ימים קודם, בשני בלילה, מודפס בשלישי וביום רביעי כבר ניתן להשיג אותו מחוץ ל"מעריב". ביום חמישי הופתעו ב"מעריב" לגלות בעמודו הראשון של "ידיעות" שתי הפניות בולטות, לדיווחים בעמודי החדשות, על ההריון של בנאי ועל הגירושים של אלון. בשני המקרים נפגעו הבלעדיות של "מעריב" והראשוניות שהשיגה גולדנברג-שטרן כבר ביום שני, ואם זה לא מספיק, קוראי "ידיעות" קיבלו מידע מפורט יותר. במקרה הראשון השיגה יהודית יחזקאלי, הכתבת הוותיקה לענייני חברה, ראיון ראשון ובלעדי עם בנאי. במקרה השני, הביא הכתב הוותיק יחזקאל אדירם ראיון קצר עם שלומי אלון.



"גם אם 'ידיעות' ראו את הגיליון המודפס של 'סופשבוע' והחליטו לצאת לפנינו זה בסופו של דבר לגיטימי", אמר השבוע גורם ב"מעריב". "בעקבות מה שקרה הוחלט על מנגנון שינסה למנוע מקרים מהסוג הזה בעתיד. השבוע, למשל, דאגנו ששתי ידיעות של גולדנברג-שטרן, אחת על ההריון של מירית בניון והשנייה על התלקחות המיטה של ענבל גבריאלי, יקבלו ידיעות נרחבות והפניות בשער".



יחזקאלי, נשלחת לראיין את בנאי בעקבות האייטם ב"סופשבוע"?
"לא. אנחנו לא עובדים בעקבות 'מעריב', אנחנו עובדים בעקבות 'ידיעות'".



אדירם, מה בנוגע אליך?
"העברתי ידיעה שבוע לפני הפרסום ב'מעריב'. הידיעה לא נכנסה, כי היה עומס ידיעות על אתי אלון, והיא התקשרה אלי והתחננה שלא לפרסם. ביום רביעי פורסם על הגירושים ב'גלובס' ואז החליטו לפרסם את זה גם ב'ידיעות'. התנצלתי בפני המשפחה, כי הבטחתי לעכב את הפרסום, אבל אחרי הידיעה ב'גלובס' כבר לא היתה ברירה".



גולדנברג-שטרן, נשרפו לך שני אייטמים?
"כהרגלם, 'ידיעות' מתמחים בידיעות אחרונות והידיעות הראשונות הן תמיד של 'מעריב'".



סיפורי בנאי ואלון הם לא המקרים היחידים בחודשיים האחרונים שבהם נאבקו שני היומונים על ראיונות בלעדיים ופרסומים ראשוניים. כך, למשל, ביום שישי פירסמה שרי מקובר-בליקוב ב"סופשבוע" ראיון שער עם חברת הכנסת גילה גמליאל. ביום רביעי פורסם ראיון של חיים שיבי עם גמליאל ב"24 שעות".



ב-28 במאי פורסם ב"24 שעות" ראיון זוגי ראשון עם אפרים קישון ואשתו (הקטנה) החדשה, ליסה ויטסק. קישון וזוגתו התראיינו בהרחבה ליהודית יחזקאלי, הצטלמו יחד וסיפרו לה באילו נסיבות נפגשו וכיצד התאהבו. יומיים אחר כך פורסם ב"סופשבוע" ראיון עם קישון לבדו, ללא אשתו ובלי תמונתה, מאת ליאור שליין.



המרדף אחר ראיון עם קישון החל ב-8 באפריל, כאשר דבורה שפירא מ"מעריב" פרסמה ידיעה בלעדית על נישואיו בתום שנת האבל על אשתו, שרה, ושם ציינה בטעות כי בח"לתו החדשה היא בת 31, וכי "בביוגרפיה שכתב עליו העיתונאי ירון לונדון סיפר שיש לו סיפוק מיוחד להיות עם נערות גרמניות". למחרת פרסמה יחזקאלי כפולה ב"24 שעות", שבה הציגה לראשונה את תמונת אשתו הטרייה וכתבה שהיא בת 47. יום לאחר מכן, בעקבות מכתב ששלח קישון, פרסם "מעריב" הבהרה בנוגע לגיל המוטעה ולחיבתו המוכחשת לגרמניות.



מזכירתו של קישון, צילה ליפוביץ', אומרת שזו אחת הסיבות שבגללן החליט קישון להעניק את הראיון הזוגי ליחזקאלי: "ב'מעריב' שמעו שאפרים התחתן והמציאו פרטים, בלי לברר אצל בני משפחה, אצל ידידים או במשרד. האמת שהם גם אלה שפנו ראשונים ורצו לראיין אותו על הכל, אבל אפרים הודיע שבנושא החתונה הוא לא יתראיין ל'מעריב', למרות שהוא עבד שם הרבה שנים, בגלל שפורסמו פרטים לא נכונים, והחליט לתת את הראיון הזוגי ליחזקאלי".



וכך סוכם כי ב"ידיעות" יופיע הראיון הזוגי, וב"מעריב" ראיון לרגל ספרו החדש (שיצא בהוצאת "ידיעות אחרונות", שאליה עבר קישון אחרי עשרות שנים בהוצאת "מעריב"). בשבת, 24 במאי, נחת קישון לביקור של שמונה ימים בארץ. עוד באותו ערב התראיין עם אשתו ליחזקאלי. למחרת זכה גם שליין לראיון, שבו הצליח לשרבב שש שאלות על הנישואים המפתיעים. ב"מעריב" קיוו כי הראיון של יחזקאלי יופיע במקביל ב"7 ימים", אולם הופתעו למצוא אותו ביום רביעי, יומיים לפני ש"סופשבוע" הופץ לקוראים. "ידענו שיהיה ראיון ב'ידיעות', אבל לא חשבנו שהוא יפורסם קודם", אומר גורם במערכת.



שליין, התאכזבת?
"התבקשתי על ידי אבי זילברברג, עורך 'סופשבוע', לראיין כסאטיריקן מתחיל את קישון, הסאטיריקן הוותיק, כפי שגם נאמר בכתבה. מבחינתי, זה מפגש היסטורי. באתי אליו עם כל השאלות, כולל על אשתו, קיבלתי תשובות, הגשתי את הכתבה ואני מבסוט מאוד מאיך שהיא יצאה. בכל מה שקשור ל'ידיעות' צריך לדבר איתם או עם קישון".



יחזקאלי, מה תוסיפי?
"תפנה לעורך".



ביום חמישי, 29 במאי, בין הראיון של יחזקאלי לזה של שליין, הופיעו בשני היומונים הפניות לראיונות שערכו אמירה לם ("ידיעות") וגל אוחובסקי ("מעריב") עם אהוד מנור על התאבדות אחיו, זאב ניר, שפורסמו למחרת ב"מוסף לשבת" וב"מעריב שבת". בעוד שב"ידיעות" פורסמה הפניית שער עם הכיתוב "מיוחד", ועיקרי הראיון הופיעו על פני יותר מעמוד בכפולת האמצע, ב"מעריב" הסתפקו ­ בדיעבד, לצערם ­ בהפניה קטנה בתחתית עמוד 22.



ערב קודם נחת מנור בארץ, לאחר ששהה עם חנן יובל בסיבוב הופעות במקסיקו סיטי. לם ראיינה אותו כמה שעות אחרי, אוחובסקי שוחח איתו בטלפון עוד באותו ערב והשניים נפגשו למחרת. ב"ידיעות" הופיע צילום של מנור עם אשתו עפרה ליד קבר אחיו. "מעריב" הביאו את המילים המלאות של השיר שכתב מנור לזכרו של האח, מיד לאחר שנודע לו על התאבדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully