וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה ברווחי נוברטיס במחצית השנה הראשונה; צופה רווחי שיא ב-2003

יהודה שויצר

21.7.2003 / 9:24

חברת התרופות השווייצית רשמה רווח נקי של 2.38 מיליארד דולר; מכירות תרופות הדגל של נוברטיס זינקו ב-10% ל-7.6 מיליארד דולר



עלייה ברווחי חברת התרופות השווייצית נוברטיס במחצית השנה הראשונה. החברה רשמה רווח נקי של 2.38 מיליארד דולר, המשקפים עלייה של כ-1% ביחס לרווחיה בתקופה המקביל ב-2002. רווחי החברה היו גבוהים במעט מתחזיות האנליסטים לרווח של 2.37 מיליארד דולר.



חברת התרופות השלישית בגודלה באירופה אף חזרה והכריזה כי תרשום רווחי שיא בשנת 2003.



מכירות תרופות הדגל של נוברטיס זינקו ב-10% (ב-18% בקיזוז השפעת שערי מט"ח), ל-7.6 מיליארד דולר. החברה הוסיפה כי היא צופה שמכירותיה במטבע מקומי יעלו בשנת 2003 בשיעור חד ספרתי גבוה או דו ספרתי נמוך.



לפני כחודש דווח כי נוברטיס וענקית התרופות גלקסו סמיתקליין הבריטית, הנחשבת ליצרנית התרופות השנייה בגודלה בעולם, הגיעו לפשרה בנוגע לתביעות שהתנהלו בקשר לייצור גרסאות שונות של תרופת האוגמנטין. מדובר בתביעות שהוגשו בלשכת המסחר הבינלאומית האמריקאית (ITC) ובתי משפט במדינות קולורדו וצפון קרוליינה. גלקסו הבהירה כי התביעות המתנהלות נגד ג'נבה, החטיבה הגנרית של נוברטיס והחברות טבע הישראלית ורנבקסי ההודית בנוגע להפרת פטנט עומדות בעינן.



התנאים של ההסכם בין נוברטיס לגלקסו נותרו חסויים, אולם החברות הסכימו לומר כי גלקסו תקבל אחוז חד ספרתי כתמלוגים מן המכירות בארה"ב של האוגמנטין הנמכרות ע"י נוברטיס מיולי שעבר ועד יוני 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully