וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש גז מציעה להקים באשקלון מתקן לעיבוד גז טבעי בהשקעה של 120 מ' ד'

עמירם כהן

21.7.2003 / 9:37

המתקן הוא חלק ממערכת הפקה והולכה לגז הטבעי בהשקעה של 400 מיליון דולר שמתכוונת בריטיש גז להניח ממאגר מרין לחוף אשקלון



חברת בריטיש גז (BG) מציעה להקים באשקלון מתקן לעיבוד גז טבעי בהשקעה של 120 מיליון דולר. זאת לשם עיבוד הגז הטבעי ממאגר הגז הימי הפלשתיני מרין בעזה, שבכוונתה למכור בישראל. המתקן הוא חלק ממערכת הפקה והולכה לגז הטבעי בהשקעה של 400 מיליון דולר שמתכוונת בריטיש גז להניח ממאגר מרין לחוף אשקלון. בנוסף, בכוונתה להשקיע 100 מיליון דולר בהשתתפות בהקמת תשתית הגז הטבעי של ישראל.



השקעות אלה מותנות בהחלטת הממשלה לבחור בבריטיש גז כספק גז שני לאחר בחירת קבוצת החיפושים הישראלית-אמריקאית ים תטיס כספק ראשון. ראש הממשלה, אריאל שרון, ממשיך להתנגד לרכישת גז פלשתיני מבריטיש גז, אף שבאחרונה הבטיח לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כי הממשלה תדון בעתיד ברכישת הגז.



בריטיש גז מחזיקה גם כ-25% מהזכויות ברישיון הגז תמר (לשעבר גל B) שהסקרים הסייסמיים מצביעים על האפשרות כי הוא מכיל כמויות גדולות מאוד של גז. אם יבוצע קידוח גז ברישיון, יגיע חלקה של בריטיש גז ל-10 מיליון דולר. אם יימצא גז טבעי בקידוח תסתכם ההשקעה בפיתוח השדה ב-900 מיליון דולר, ומתוך כך יגיע חלקה של בריטיש גז ל-225 מיליון דולר. עם זאת, ייתכן כי חלקה של החברה יעלה מכיוון שעדיין לא נמצאו שותפים ל-40% מהזכויות ברישיון.



במכתב ששיגרה בריטיש גז בשבוע שעבר לחברי הכנסת התריעה כי הסיכויים למצוא גז טבעי נוסף בישראל "אכן קיימים, אך נמוכים, ואין בהם כדי להצדיק את העיכוב ברכישת כמויות הגז הזמינות שמציעה בריטיש גז לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully