וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמטק מסרבת לעבור לדיווח לפי חוק ני"ע הישראלי

גתית פנקס

21.7.2003 / 9:37

החברה תימחק ממסחר בת"א תוך 90 יום ותיסחר רק בנאסד"ק; ככל הנראה, גם חברת ויריאנט תיאלץ לשנות את שיטת הדיווח שלה

חברת קמטק הישראלית, שביצעה רישום כפול בבורסת תל אביב בדצמבר 2001, מבקשת למחוק אותה ממסחר בבורסה המקומית. המהלך יושלם בתוך 90 יום ובזמן הזה המניות ייסחרו הן בבורסה התל אביבית והן בנאסד"ק.

"מאז שביצענו את הרישום הכפול כמעט ולא היה מסחר במניה בת"א. כל המסחר התרחש בנאסד"ק", אמר רפי עמית, מנכ"ל החברה בהודעתה. "לאור עמדתה של הרשות לפיה מעברה של קמטק לבורסת הנאסד"ק Small Cap יגרור חובת דיווח לפי החוק הישראלי, הסקנו שהישארות בבורסה התל אביבית אינה בהתאם לאינטרס החברה. כעת, נתמקד היכן שהמניות נסחרות באמת - בארה"ב".

יצוין, כי ישנן חברות נוספות העומדות בפני בעיה דומה, וביניהן חברת ויריאנט הישראלית ששווי השוק שלה בבורסת ה-Small Cap הוא כ-6.7 מיליון דולר ואף היא רשומה למסחר בת"א.

קמטק מפתחת מערכות אופטיות אוטומטיות לאיתור פגמים בלוחות מעגלים מודפסים והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-38 מיליון דולר. מאז מארס השנה נמצאת קמטק, שבשליטת פריורטק , בדיונים עם רשות ניירות ערך הישראלית בנוגע לחובות החלות עליה עם המעבר לרשימת החברות הקטנות בנאסד"ק, ה-Small Cap.

המלצות ועדת ברודט שבדקה את עניין הרישום הכפול ב-2000 היו להכיר לצורך היסחרות בבורסה באחד העם אך ורק בחברות שניירות הערך שלהן רשומים בבורסת ניו יורק, הבורסה הראשית של הנאסד"ק ובורסת ה-AMEX, תוך החלטה לבחון בעתיד את האפשרות לבצע הקלות גם בחברות נוספות, כגון בחברות אירופיות או ברשימות אחרות של הנאסד"ק.

הוועדה החליטה כי חברה ישראלית שעברה ל-Small Cap תוכל להמשיך ולהיסחר בארץ, כל עוד תמשיך לקיים את חובות הדיווח והגילוי החלות על חברות הנסחרות בבורסה הישראלית. במקביל, ציינה הוועדה כי חברה שניירות הערך שלה, הרשומים בארץ, יפסיקו להיסחר באחת מהבורסות הגדולות בארה"ב - תעבור לדיווח על פי הדין החל על חברה ישראלית שרשומה למסחר רק בארץ.

משה עמית, סמנכ"ל הכספים של קמטק, אמר באחרונה כי המעבר לדיווח לפי החוק הישראלי ישית על החברה הוצאות של עשרות אלפי דולרים לשנה, והדבר מנוגד לכוונת המחוקק, להערכתו. "אנחנו לא מתכוונים לשנות את איכות הדיווח שלנו, הוא עדיין יתאים לזה של רשות ניירות ערך האמריקאית, כך שאני לא מבין מדוע לרשות ני"ע בישראל יש עם זה בעיה".

בישראל הדרישות הן חמורות יותר מבארה"ב. כך, למשל, בכל הנוגע לגילויי המחזיקים בניירות הערך בחברה, בישראל הדרישה היא לפרט את שמו של כל בעל עניין בחברה, ואם ההחזקה היא בעקיפין - יש לפרט את שם בעל העניין היחיד בקצה שרשרת ההחזקות. גם לעניין משכורות והטבות, בישראל קיימת דרישה לפרט את הסכומים שקיבלו המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון במידה שאינם חורגים מן המקובל, בסכום כולל. ואולם, בפועל התגבשה בפרקטיקה נורמה לפיה יש לפרט בנפרד את השכר וההטבות של המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון, אך לא בפירוט נרחב כמו זה הדרוש בארה"ב.

החברה דיווחה באחרונה כי הכנסותיה ברבעון הראשון היו 5.8 מיליון דולר והפסדיה הסתכמו ב-1.3 מיליון דולר או 5 סנט למניה. ברבעון השני החברה מצפה להכנסות של 5-7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully