וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על אישור הסדרי הקרקעות של חברת תעשיות מלח וההסתדרות - בעוד שבועיים

זיו מאור

21.7.2003 / 9:52

ההסדר עם חברת המלח נוגע לכ-2,000 דונם שחוכרת החברה בעתלית ובאילת, ולפיו במקרה של שינוי ייעוד הקרקע לבנייה תקבל החברה, ללא תמורה, 40% מזכויות הבנייה



הסדרי הקרקעות של מינהל מקרקעי ישראל עם חברת תעשיות מלח של משפחת דנקנר ועם ההסתדרות יעלו להצבעה בישיבת מועצת המינהל, בראשות שר התמ"ת אהוד אולמרט, ב-5 באוגוסט. ההסדר עם חברת המלח נוגע לכ-2,000 דונם שחוכרת החברה בעתלית ובאילת, ולפיו במקרה של שינוי ייעוד הקרקע לבנייה תקבל החברה, ללא תמורה, 40% מזכויות הבנייה. מדובר בקרקעות עם תוכניות לאלפי יחידות דיור ושימושים נוספים, וההטבה שאמורה החברה לקבל מוערכת ב-100-50 מיליון דולר.



במינהל מעלים את ההסדר להצבעה אף שבחוות הדעת הסתייג ממנו היועמ"ש לממשלה אליקים רובינשטיין וקבע כי זהו הסדר חריג הנותן פיצוי גבוה במיוחד. עם זאת, לא קבע היועץ כי יש לפסול את ההסדר.



ההסדר עם ההסתדרות, שגיבש המינהל יחד עם רובינשטיין, נוגע לקרקעות שחוכרת ההסתדרות מהמינהל ואשר בחלקן יש מבנים ואף איצטדיוני כדורגל. ואולם בעוד ההסדר עם חברת המלח הוא על דעת בעלי החברה, בהסתדרות מתנגדים לו בטענה כי הוא מקטין את שיעור הפיצויים שהובטחו להם בעבר.



באופן רשמי מדובר בהסדר כללי הנוגע לחברות ציבוריות, ואולם בפועל הוא מתייחס לנכסי ההסתדרות. על פי ההסדר, במקרה של שינוי ייעוד קרקע תוכל ההסתדרות לקבל 20% מההכנסות שיקבל המינהל בעבור אותן קרקעות, ובמקרה של איצטדיוני כדורגל - 15% בלבד. ההסדר מונע את זכות היזמות מההסתדרות ואינו מאפשר לה לחתום על שותפות עם יזמים. מנכ"ל נכסי ההסתדרות, גדי אלפסי, אמר בשבוע שעבר כי אם יאושר ההסדר, תפנה ההסתדרות לבג"ץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully