וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד אלטשולר מעריך: קיצוץ עד 9 מיליארד שקל בתקציב 2004 יעבור - ומכאן המגמה היא להאריך את תיק ההשקעות באג"ח

ניצן כהן

21.7.2003 / 11:05

המנכ"ל המשותף באלטשולר-שחם מעריך שהציבור "מרגיש היום 'נוח מאוד' ברבית פיקדונות של 6%-6.5%, וכשזו תרד לרמה של 4.5% נראה את הר השקלים מחפש כיוון בבורסה"



גלעד אלטשולר, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות אלטשולר-שחם, מעריך כי הקיצוץ בתקציב המדינה ל-2004 יעבור וההשפעה על השווקים הפיננסים לא תאחר לבוא. "להערכתי, קיצוץ נוסף בתקציב הביטחון יוכל לעבור ללא קושי, וההערכה הכללית היא שנתניהו יצליח להעביר גל קיצוצים נוסף בחלקים רחבים של התקציב".



השפעת הקיצוץ הנוסף בתקציב, תבוא לידי ביטוי תוך זמן קצר בשוק האג"ח - כשמנהלי הכספים יחלו בהערכותיהם את מצב המשק לטווחים של חצי שנה עד שנה. במקרה כזה הנטייה היא להאריך את ההשקעות באג"ח: "אצלנו הנטייה כיום היא להאריך את תיקי ההשקעה תוך שילוב הגנות מט"חיות כדי שבמידה ותרחישים פסימים, בעיקר במישור המדיני ביטחוני, לא יפתיעו אותנו" ציין אלטשולר.



לגבי נהירת הציבור לשוק קרנות הנאמנות, נהירה שנרגעה, מעריך אלטשולר שדובר בתזוזה של כספים לכיוון קרנות הנאמנות ולשוק המניות, אולם כל עוד הריבית על הפקדונות השקליים ברמתן הנוכחית "הר השקלים" לא יזוז ממקומו. "הציבור מרגיש היום נוח עם ריבית של 6%-6.5% בפקדונות, להערכתי רק בריבית של 4.5% יתחיל הציבור לחפש אלטרנטיוות השקעה".



העליות בבורסה מתחילת השנה הן, להערכת אלטשולר, תיקון טכני של הבורסה. "מה שקרה היה שהכל עלה ללא הבחנה היום השוק נרגע והבחינה היא של כל חברה באופן פרטני. המניות העדיפות הן של חברות שמנוהלות בצורה טובה ועברו בתקופה האחרונה תהליך התייעלות משמעות. אין מדובר רק במניות הגדולות מהשורה הראשונה אלא גם במניות של חברות קטנות כמו על בד שרמת הסיכון בה נמוכה".



תיק ההשקעות של בית ההשקעות אלטושולר שחם מורכב היום ממניות של חברות, שבעיקרן הן מוטות ייצוא. לגבי האפיקים הסולידים מורכב תיק ההשקעות שלהם מאג"ח שקליות לטווח ארוך ומצמודי המדד ארוכי הטווח. בבית ההשקעות מעריכים שהמניות מהשורה הראשונה ה"מעניינות" הן: טבע , כי"ל ומכתשים אגן . מניות השורה השנייה הן: תממ ועלבד, כשמניות החברות מהשוק המקומי ה"מעניינות" הן דלק והראל המשמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully