וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בשוקי האג"ח בארה"ב מחריפות: התשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ל-4.17%; שיא של 6 חודשים

רן דוידוב

21.7.2003 / 23:26

בשבועיים האחרונים זינקה התשואה בכ-0.5% על רקע נאומו האופטימי של גרינספאן וכוונת האוצר להנפיק כמויות גדולות של אג"ח למימון הגירעונות התקציביים



הנפילות בשערי האג"ח ארוך הטווח בארה"ב התחדשו עם פתיחת שבוע המסחר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה לשיא של שישה חודשים על רקע ההערכות שהצמיחה הכלכלית בארה"ב תואץ במחצית השנייה.



הנפילות התחזקו לאחר שמדד המדדים המובילים רשם בחודש יוני עלייה שלישית ברציפות. המדד, המשמש כלי חשוב להערכת כיוונו של המשק, עלה ב-0.1% לאחר עלייה של 1% במאי ו-0.1% באפריל. במקביל הגבירו נתוני מכירות טובים מהצפוי של ענקית הקמעונאות וול מארט את הציפייה להתאוששות כלכלית כבר ברבעון הנוכחי.



התשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה לרמה של 4.17%, הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש ינואר, לעומת 4% ביום שישי. מנגד נרשמה עלייה קלה בלבד בתשואה על האג"ח לשנתיים מ-1.49% ל-1.58%. כתוצאה מכך העמיק עוד יותר המרווח בין שתי האגרות ל-2.58%.



התשואה על האג"ח הארוכות נמצאת במגמת שיפור מתמיד בשבועות האחרונים. העלייה בתשואות התחזקה ביותר בשבוע שעבר לאחר שנגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן סיפק תחזית אופטימית למדי בנוגע לכלכלה האמריקאית. מאז תחילת חודש יוני, עת ניצבה בשפל של 45 שנה, זינקה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-1.1%.



מספר משקיעים סבורים שהירידות בשערי האג"ח נובעים גם מההערכה שמשרד האוצר האמריקאי יגביר בקרוב את קצב הנפקת האג"ח על מנת לממן את הגירעון התקציבי התופח של הממשל. משרד האוצר אמור להודיע בסוף החודש על כמות האיגרות שימכור בשלושת החודשים הבאים וההערכות הנוכחיות בשוק צופות כי שימכור אג"ח לשנתיים, חמש ו-10 שנים, בהיקף של 55-65 מיליארד דולר. החודש מכר משרד האוצר אג"ח לשנתיים בהיקף של 25 מיליארד דולר.



בשבוע שעבר הזהיר ביל גרוס, העומד בראש פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם, כי מגמת הירידות בשוק שהחלה לפני מספר שבועות עלולה להימשך שנים ארוכות.



גרוס נשאל על הירידה החדה בשערי האג"ח הממשלתי בעקבות נאומו של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן. בתגובה אמר גרוס כי שוקי הכספים בארה"ב מניבים כיום תשואה של 1%, ו"זה בעיקרון הכיוון הכללי, אמת המידה למה שיכולים לצפות משקיעי האג"ח ב-12-24 החודשים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully