וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס אינסטרומנטס דיווחה על רווח נקי של 121 מיליון דולר - מעט מעל לתחזיות המונמכות

סוכנויות הידיעות

22.7.2003 / 0:05

הכנסות החברה ברבעון היו 2.34 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 2.3 מיליארד דולר



טקסס אינסטרומנטס דיווחה היום על רווח טוב במעט מהתחזיות המונמכות שלה ועל הכנסות מעט יותר גבוהות מהצפוי, למרות האטה בעסקי האלחוט שלה שעליהם פיצתה פעילותה העסקית בתחומים אחרים.



יצרנית השבבים לטלפונים סלולרים הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של 121 מיליון דולר, לעומת רווח של 95 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. במונחי רווח למניה דיווחה על רווח של 7 סנט למניה ברבעון השני - סנט אחד מעל לתחזית המונמכת שלה מחודש שעבר ותחזית האנליסטים של רויטרס לרווח של 6 סנט. ברבעון המקביל בשנה הקודמת דיווחה החברה על רווח של 5 סנט למניה.



הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-2.34 מיליארד דולר - מעט מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 2.3 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה הסתכמו הכנסות החברה ב-2.16 מיליארד דולר.



טקסס הורידה בחודש שעבר את התחזיות שלה לרבעון השני לרווח של כ-6 סנט למניה על גידול של 5% בהכנסות, לעומת תחזית קודמת לרווח של 8 סנט על צמיחה של 7% בהכנסות. החברה הסבירה את אזהרת הרווח בהצטברות מלאי שבבי אלחוט בסין, אשר הוחמרה בעקבות התפרצות מגפת הסארס.



ברבעון השני רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 49 מיליון דולר הקשורה לארגון מחדש של החברה. טקסס מסרה כי היא צפויה לרשום הוצאות של 100 מיליון דולר נוספים בגין ארגון מחדש עד סוף שנת 2004.



"הצמיחה בהכנסות טקסס ברבעון השני היא ביטוי של היתרונות הטמונים בגיוון המוצרים והשווקים שלנו, ומרבית קווי המוצרים המרכזיים שלנו פיצו על הירידה בעסקי האלחוט", אמר טום אנגיבוס, מנכ"ל טקסס.



לרבעון השלישי צופה טקסס רווח של 19-23 סנט למניה, הכולל רווח של 13 סנט למניה שמקורו במכירת כ-25 מיליון מניות של חברת מיקרון, עליה כבר הודיעה טקסס בעבר. הוצאות בגין ארגון מחדש ברבעון השלישי צפויות להיות 45 מיליון דולר. החברה צופה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 2.3-2.5 מיליארד דולר.



אנליסטים העריכו כי הצטברות המלאי של טקסס, אשר גדלה ברבעון השני ב-118 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון, צפויה לפגוע בתחזיות החברה לרבעון השלישי. בנוסף לכך, אזהרת הרווח שפירסמה בשבוע שעבר נוקיה, אחת מלקוחות השבבים הגדולות של טקסס, עלולה אף היא לבשר על בעיות בעתיד.



טקסס אינסטרומנטס היא אחת היצרניות הגדולות בעולם בתחום המוליכים למחצה ובתחום מעבדי האותות הספרתיים. למעלה ממחצית הטלפונים הסלולריים הנמכרים בעולם מכילים את מעבדי האותות הספרתיים של החברה. בישראל רכשה החברה את חברת ליבית ב-365 מיליון דולר ואת בטרפליי ב-50 מיליון דולר והפכה אותן לטקסס אינסטרומנטס ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully