וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטחים לא תעתור לבג"ץ בעניין הפגיעה בזכויות

חיים ביאור

22.7.2003 / 10:02

מבטחים מוחה על הפגיעה בזכויות הפנסיה של העמיתים והגמלאים והמינוי הצפוי של מנהל מורשה; ארגון המורים העל-יסודיים עשוי לבקש צו מניעה נגד הפגיעה בזכויות הפנסיה של חבריו



הדירקטוריון של קרן הפנסיה מבטחים הוותיקה יבטל, ככל הנראה, את הכוונה לעתור לבג"ץ נגד הפגיעה בזכויות הפנסיה של העמיתים והגמלאים והמינוי הצפוי של מנהל מורשה; ההחלטה אמורה להתקבל בישיבה שלא מן המניין שתתקיים היום. הדירקטוריון מתכנס ביוזמת דירקטורים המקורבים ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, ובהם מנכ"ל חברת העובדים, עו"ד גיל אלוני.



גם דירקטורים אחרים, ובהם יו"ר האגף לביטחון סוציאלי בהסתדרות, שוש אורן, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, ויו"ר הסתדרות עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, דורון עזרא - תומכים בביטול הפנייה לבג"ץ.



הסיבה לדיון נובעת מהחלטת ביה"ד הארצי לעבודה, בראשות הנשיא סטיב אדלר, שהתקבלה ביום חמישי בשבוע שעבר. על פי ההחלטה, ביה"ד הארצי הוא הפורום המתאים לבירור התביעה שהגישה ההסתדרות נגד המדינה עקב הפגיעה בזכויות הפנסיה המעוגנת בחוק להבראת כלכלת ישראל שהתקבל בסוף מאי 2003. שופטי ביה"ד הארצי דחו ברוב של חמישה נגד שניים את טענת פרקליטות המדינה, ולפיה, הערכאה המתאימה להכרעה בתביעה זו היא בג"ץ.



הדירקטורים במבטחים חוששים כי העתירה לבג"ץ, שמכין עו"ד חנן מלצר, תחליש את כוח ההתדיינות של פרקליטי ההסתדרות בביה"ד הארצי לעבודה. נראה כי יו"ר דירקטוריון מבטחים הוותיקה, שמואל אביטל, לא ימנע את קבלת ההחלטה על ביטול העתירה.



ארגון המורים העל-יסודיים, אשר 30 אלף מחבריו הם עמיתים במבטחים, עומד לפנות היום או מחר לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צו מניעה נגד הפגיעה בזכויות הפנסיה של המורים בחוק להבראת כלכלת ישראל. בבקשה שתוגש באמצעות עו"ד סיגל פעיל, נטען כי במסגרת החוק יופלו לרעה בזכויות הפנסיה מורים עמיתי מבטחים - לעומת מורים שהם עמיתים בקרנות פנסיה הנחשבות מאוזנות אקטוארית ומורים המבוטחים בפנסיה תקציבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully