וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע האמריקאית של SK גלובל הקוריאנית מבקשת הגנה מפשיטת רגל

רונן סרברניק

22.7.2003 / 13:25

SK גלובל נמצאת על סף פשיטת רגל בעקבות חשיפת הונאת ענק בסכום של 1.2 מיליארד דולר בחשבונות החברה בחודש מארס



חברת SK גלובל הקוריאנית הודיעה היום כי הזרוע האמריקאית של החברה הגישה בקשה להגנה מנושיה בשל פשיטת רגל (Chapter 11) בבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק.



הצעד, טוענת החברה, נועד להגן על כל נושי החברה מדרישתו של בנק קוקמין לקבל את כל נכסי החברה מיידית. דובר הבנק סירב להגיב בנוגע להתפתחות החדשה אך הוסיף כי הבנק הגיש בקשה לקבל את השליטה בחשבונות הבנק של החטיבה האמריקאית וזכה בבקשתו בבית משפט.



SK גלובל נמצאת על גבול פשיטת רגל מאז שבחודש מארס נחשפה הונאת ענק בסכום של 1.2 מיליארד דולר בחשבונות החברה. נושיה הקוריאנים של החברה הסכימו בשבוע שעבר להעביר את החברה לכונס נכסים לאחר שנושיה הזרים של החברה סירבו לקבל תוכנית מימון שהוצאה להם.



מהלך זה של הכרזה על פשיטת רגל מהווה, ככל הנראה, חלק ממאבק בין החברה לנושיה הזרים על תוכנית ארגון מחדש של חובותיה, אשר אמורה למנוע את קריסתה המוחלטת.



בחודש מארס השנה פתחה ממשלת דרום קוריאה בחקירה בנוגע לפער חשבונאי של 1.2 מיליארד דולר במאזן קבוצת SK. אישומים בזיוף חשבונות הוגשו נגד עשרה ממנהלי הקונצרן הבכירים. הרגולטורים בקוריאה ניסו לשכך חששות מהתעוררות משבר חובות הדומה לזה של 1997 והצהירו כי המגזר העסקי בקוריאה נקי משחיתות.



מבדיקה של צוותי החקירה עלה כי החברה הסתירה 1.1 טריליון וון (921 מיליון דולר) בחובות, וכי ניפחה את רווחיה ב-1.6 טריליון וון (1.34 מיליארד דולר). מהבדיקה נמצא כי בשלושים השנים האחרונות נהגה החברה בעקביות להצניע הפסדים.



בסיומה של החקירה פסק בית המשפט על כליאתו של צ'יי טה וון, הבעלים של קבוצת SK, לשלוש שנים בעוון חלקו בהונאה חשבונאית בזרוע המסחר של החברה. בית המשפט בדרום קוריאה דן גם תשעה בכירים נוספים בחברה לעונשים שונים על חלקם בשערוריה שנחשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully