וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: האסטרטגיה של צ'ק פוינט לגישוש אחר מנועי צמיחה בעזרת גידול פנימי בלבד - אינה מוכיחה עצמה

שירלי יום-טוב

22.7.2003 / 14:05

הוריד המלצה ל"תשואת סקטור" וסבור כי "הצמיחה בנטסקרין מוכיחה שקיימות נישות בתחום המייצרות צמיחה וצ'ק פוינט מחמיצה אותן"; מריל לינץ' חוזר על המלצת "נייטרלי"



תוצאות הרבעון השני שפירסמה חברת צ'ק פוינט , בליווי תחזיות פושרות לעתיד הפילו אתמול את המניה בוול סטריט ב-13% במחזור גבוה. הדו"חות של בתי ההשקעות המכסים את החברה יכולים להסביר חלק ניכר מהצניחה של המניה אתמול. כך למשל שני בתי השקעות, CIBC ישראל ואוסקר גרוס, הורידו אתמול את המלצתם למניה ל"תשואת סקטור" ו"החזק", בהתאמה. שני בתי השקעות אחרים, מריל לינץ' וגולדמן סאקס, חזרו על המלצתם הפושרת - "נייטרלי" ו"תשואת חסר", בהתאמה, כאשר כמעט כולם מעדכנים את התחזיות שלהם למטה, אם בשורה העליונה ואם בשורת הרווח הנקי.



ב-CIBC ישראל ציינה האנליסטית אביבית מנה קליל כי "צ'ק פוינט עדיין מגששת אחר מנועי צמיחה חדשים ומתעקשת לעשות זאת באמצעות צמיחה פנימית בלבד. אסטרטגיה זו כבר אינה מוכיחה את עצמה בשנתיים האחרונות".



בבית ההשקעות לא התעלמו מכך ששולי הרווח הגבוהים (כ-96% שולי רווח גולמי) ממשיכים להישמר וציינו כי הם מאמינים שהבסיס החזק והיציב בחברה קיים, אך הם מחפשים סימנים לחידוש הצמיחה שתבוא לידי ביטוי ביצירת מכירות משמעותיות במוצרים החדשים.



נתון חיובי בולט לדעתם הוא חזרתן של העסקות הגדולות לתמונה. אלו היוו כ-21% מסך מכירות הרבעון (106.1 מיליון דולר), בדומה לרמתן ברבעון הרביעי של 2002 כאשר ברבעון הראשון ירד נתח זה ל-14%. יחד עם זאת עוצמת העסקות הגדולות התקזזה עם העסקות הבינוניות שירדו ולפיכך לא הושגה צמיחה בשורה התחתונה.



ומה קורה אצל חברות אחרות בענף אבטחת המידע? ב-CIBC מציינים כי התמונה העולה מהענף היא מעורבת. נטסקרין, המתחרה ישירות בצ'ק פוינט וסימנטק שאינה מתחרה אך פועלת בשוק זה, ידווחו על תוצאותיהן מחר כאשר התחזיות צופות צמיחה לשתיהן. "הצמיחה בנטסקרין, למרות ההבדלים בהיקפי המכירות, מוכיחה כי קיימות נישות בתחום, המייצרות צמיחה וכי צ'ק פוינט בשלב זה מחמיצה אותן".



השווי בו נסחרת החברה כיום משקף להערכת מנה קליל את השווי המתאים למניה. אחת הבעיות שמקשה על מניית צ'ק פוינט לדעתה היא ניהול הציפיות. "בדיעבד ברור כי מתן תחזית אגרסיבית לצמיחה של מעל 10% בחציון השני של 2003 הזיקה למניה והתבססה על יכולת חיזוי מוגבלת בהתחשב במצב השוק הקשה".



מריל לינץ': אולי צריך לבצע צעד רדיקלי כמו רכישה?



"הירידה הרבעונית בהכנסות ממוצרים מאכזבת", ציינו בבית ההשקעות מריל לינץ'. "היא מעוררת חששות בקשר לצפי בעתיד כאשר הציפיות לצמיחה ממשיכות להידחק הצידה". האנליסטים מעריכים כי צ'ק פוינט ממשיכה להרגיש את השפעותיה של התחרות הקשה עם נטסקרין וסיסקו, ומציינים כי השאלה העומדת על הפרק היא האם על צ'ק פוינט לבצע צעד "רדיקלי" כהגדרתם, כדוגמת רכישת חברה או הורדת מחירים משמעותית. הנהלת צ'ק פוינט ממשיכה להאמין שהחברה מובילה את השוק וכי עם התאוששותם של תקציבי ה-IT, תגיע גם הצמיחה. האנליסטים סבורים שהנחה זו הגיונית אך יחד עם זאת הם חושבים כי ייתכן ולא יהיה לחברה מנוס מהרחבת קוי המוצר שלה.



במריל לינץ' חזרו כאמור על המלצת "נייטרלי" למניית החברה. הם מעדיפים להישאר בשלב זה בצד ולהמתין להכרזות על מוצרים חדשים, עליהם דיברה החברה. בינתיים הם מורידים מעט את התחזית ל-2003. זו עומדת כעת על הכנסות של 429.7 מיליון דולר, לעומת 434.6 מיליון דולר טרם פרסום הדו"חות. תחזית ההכנסות ל-2004 ירדה ל-455.6 מיליון דולר מ-464.3 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully