וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה תגרע את שווי המניות הרדומות משווי השוק של החברות החל מספטמבר; אלקו החזקות עלולה להיגרע מהמעו"ף

גולן פרידנפלד

25.7.2003 / 9:52

ההחלטה נוגעת רק למניות המוחזקות בצורה ישירה; אלקו, הממוקמת במקום ה-25 במעו"ף, מחזיקה מניות רדומות בשווי של 284 מ' ש' בסך 15.89% מהון המניות שלה



הבורסה לניירות ערך החליטה היום כי החל מה-2 בספטמבר לא ייכללו מניות רדומות המוחזקות באופן ישיר על ידי חברה בחישוב שווי השוק שלה. להחלת הכלל הזה עשויות להיות השלכות על יציאתן של מספר חברות ממדדי הבורסה המרכזיים בשל אי עמידה בקריטריון שווי השוק המינימלי הנדרש בכדי להיכלל במדדים אלו. עם זאת, העדכון בפועל של המדדים המובילים יחול רק ב-15 בדצמבר 2003.



על פי פרסומי הבורסה, 110 חברות בורסאיות מחזיקות מניות רדומות בצורה ישירה וכ-190 חברות נוספות מחזיקות מניות רדומות באמצעות חברות בנות. אחת מהחברות הללו הנה חברת אלקו החזקות , המחזיקה באופן ישיר בכ-15.89% ממניותיה ששוויין בשוק עומד כיום על 284 מיליון שקל. שווי השוק של אלקו החזקות עומד כיום על 1.78 מיליארד שקל, כך שבנטרול שווי המניות הרדומות ידרדר שווי השוק שלה לרמה של 1.5 מיליארד שקל בלבד.



אלקו החזקות ממוקמת כיום במקום האחרון מבחינת שווי שוק מבין מניות המעו"ף - בטרם בוצעה הגריעה בשווי השוק שלה. אחריה, מבין המניות המועמדות להכינס למדד המעו"ף ממוקמת חברת דלק רכב עם שווי שוק של 1.685 מיליארד שקל. אחרי שתיהן נמצאת חברת רבוע כחול ישראל שנפרדה ממדד המעו"ף בעדכון האחרון שלו שחל בתחילת יולי. שווי השוק של זו עומד על 1.56 מיליארד שקל וגם הוא גבוה משוויה הנקי של אלקו החזקות.



ראוי לציין כי מצבה של אלקו החזקות היה גרוע יותר אילולא מכרה כ-5% מהמניות הרדומות שהיו ברשותה במהלך החודש האחרון. אלקו מכרה מניות בהיקף כול של 76 מיליון שקל למשקיעים מוסדיים, ובהם בית ההשקעות יו.בי.אס, ואף התחייבה שלא למכור מניות נוספות בשוק במהלך חצי השנה הקרובה כך שיכולת התמרון של החברה בכל הקשור למניות הרדומות שברשותה נמוכה.



מניה נוספת אשר עשויה להיפגע מהכללים החדשים של הבורסה הנה אגיס - גם היא כלולה במדד המעו"ף. אלא שבמקרה של אגיס, לא צפוי החישוב החדש להדיחה ממדד המעו"ף. אגיס מחזיקה בכ-5.24% מהון המניות של עצמה - מניות הנאמדות בשווי כולל של 140 מיליון שקל. שווי השוק של אגיס עומד על 2.66 מיליארד שקל, כך שגריעת המניות הרדומות תביא את שווי החברה לרמה של 2.52 מיליארד שקל.



אגיס ממוקמת כיום במקום ה-20 מבין מניות המעו"ף וגריעת המניות הרדומות צפויה להוריד אותה רק מקום אחד למטה מדירוג שווי השוק של מניות המדד. אחריה ממוקמות מניות כלל תעשיות, הפניקס 1, שופרסל, טפחות ואלקו החזקות, כך שהסיכוי ליציאת אגיס מהמדד קלושים ביותר.



בבורסה ציינו היום כי עדכון נתוני המניות הרדומות ייעשה במספר מערכות בורסאיות דוגמת בעלי העניין ומבנה ההון של החברות. עוד ציינו כי במהלך תקופת העדכון לא תהיה אחידות בהצגת נתוני החברות ושווי השוק הכלל בורסאי. נתוני חלק מהחברות במערכות יופיעו במתכונת החדשה ונתוני יתרת החברות יופיעו במתכונת הקיימת עד השלמת העדכון.



העדכון יחל ב-2 בספטמבר אך עדכון מניות המעו"ף ביום אחד שיחול ב-4 לספטמבר. החל מה-7 בספטמבר ייכללו במדד המעו"ף המניות על פי המשקלים המעודכנים. באותו יום, על פי הודעת הבורסה, ייערך שלב פתיחה מיוחד בתום שלב המסחר הרציף באותן מניות שבהן השינוי יהיה מעל ל-3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully