וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל משיב למתנגדי תיקון פקודת הבנקאות: "מינוי נושאי המשרה בבנקים ימשיך להיות באופן בלעדי בידי בעלי השליטה"

אמיר טייג

22.7.2003 / 15:06

"אין מדובר בהליך שמיועד להפקיע מהבנקים או מבעליהם את הזכות למנות נושאי המשרה או אף להתערב בתהליך זה", כותבים בבנק ישראל בתגובה לטענות איגוד הבנקים



"אין מדובר בהליך שמיועד להפקיע מהבנקים או מבעליהם את הזכות למנות נושאי המשרה או אף להתערב בתהליך זה. מינוי נושאי המשרה ימשיך להיות באופן בלבדי בידיהם, אך יהיה עליהם להודיע על כך 60 יום מראש למפקח על הבנקים", כך מגיב ביום המפקח עלה בנקים להתנגדות איגוד הבנקים להצעת החוק להפרטת הבנקים בישראל.



הצעת החוק כוללת מספר צעדים המרחיבים את סמכויותיו של הפיקוח על הבנקים להתערב ולבקר הליכי מינוי מנהלים ודירקטורים בבנקים בישראל. איגוד הבנקים מתנגד להצעת החוק, שכבר אושר בקריאה ראשונה בכנסת, בטענה כי הרחבת סמכויותיו של בנק ישראל מהווה הלאמה למעשה של הבנקים ובהפקעת זכות הקניין של בעלי הבנקים.



בבנק ישראל מסבירים כי המפקח יוסמך להתנגד למינוי של מועמד מסוים רק אם מצא לכך סיבה מבוססת, לאחר בדיקת נסיונו האישי, יושרו, קשריו העסקיים עם הבנק וכיוצא בזה. כמו כן מבהירים בבנק המרכזי כי לכל מועמד תינתן הזדמנות להשמיע את טענותיו והזכות לערער בפני בית המשפט. בבנק ישראל מבהירים כי התהליך הקבוע בהצעת החוק דומה להליך בדיקה המקובל בבריטניה, ואין חשש לפגיעה בזכויות הקניין כפי שטוענים המתנגדים לו.



הצעת החוק כפי שעברה בקריאה ראשונה היא תוצר של ועדת מראני, אשר בחנה את אפשרות הפרטת הבנקים באמצעות הבורסה, ללא מכירת גרעין שליטה. מסקנות הוועדה שולבו בהצעת החוק המהווה תיקון לפקודת הבנקאות. מטרתו העיקרית של התיקון היא מניעת השתלטות של גורמים לא רצויים על הבנקים בעת הפרטה. בתיקון נקבע כי גוף לא יוכל לרכוש יותר מ-5% ממניות בנק ללא אישור בנק ישראל. כמו כן יידרש גוף המחזיק ב-2.5% ממניות בנק לדווח לבנק לישראל על אחזקותיו. עוד נקבע כי גורם המחזיק ביותר מ-1% מבנק לא יוכל לכהן - גם לא באמצעות בני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully