וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויריאנט משתפרת: ההפסד ברבעון הראשון - 1.4 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

22.7.2003 / 15:19

הכנסות הרבעון הראשון, עליו דיווחה היום, עלו ב-56% ביחס לרבעון קודם ל-2 מיליון דולר; צופה המשך עלייה בהכנסות ומעבר לתזרים חיובי ברבעון הבא

חברת ויריאנט , שעידכנה בשבועיים האחרונים על מספר חוזים משמעותיים עבורה, פירסמה היום את תוצאות הרבעון הראשון, מהן נשקף שיפור בעסקי החברה ביחס לרבעון הקודם. הכנסות החברה הסתכמו ב-2 מיליון דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 56% לעומת הכנסות של 1.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002 אך צניחה של 52% לעומת הכנסות הרבעון המקביל.

הפסדיה הנקיים של החברה הצטמצמו ל-1.4 מיליון דולר או 51 סנט למניה למניה, לעומת הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר למניה ברבעון הקודם. ברבעון מקביל הצליחה החברה להוריד את הפסדיה לרמה של 300 אלף דולר.

תחזית החברה לרבעון הבא כוללת המשך צמיחה בהכנסות לכ-2.6-2.8 מיליוני דולרים, ותזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, אם כי בגובה סמלי בלבד.

ויריאנט מפתחת פתרונות המאפשרים תזמון של אנשי שטח בחברות המספקות שירותים. היא נסחרת ברשימת החברות הקטנות (Small Cap) בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.5 מיליון דולר ומתחרה בחברה הישראלית קליקסופטוור, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-55 מיליון דולר.

שולי הרווח הגולמי של החברה עמדו על 42% ברבעון לעומת 6% ברבעון הקודם ו-67% ברבעון המקביל. החברה ציינה כי עלייה זו מיוחסת בין היתר לצמיחה בהכנסות ממתן רשיונות תוכנה. אלו הסתכמו ברבעון הראשון ב-263 אלף דולר בלבד, אך אכן מדובר בשיפור, שכן ברבעון הקודם הסתכמה שורה זו באפס. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הכנסות משירותים בהיקף של 2.6 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות עמדו על 2.1 מיליון דולר, לעומת 4.2 מיליון דולר ברבעון הקודם, ובהשוואה ל-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה חיובית העולה מהדו"חות היא שהחברה הגיעה במהלך החודש האחרון להסכם עם המלווה העיקרי שלה - בנק הפועלים, ובנתה מחדש את תנאי ההלוואה לטווח קצר בגובה 3.45 מיליון דולר. במסגרת ההסכם החדש, המיר בנק הפועלים 2.4 מיליון דולר מהסכום להלוואה ארוכת טווח.

קופת המזומנים של החברה נותרת מצומצמת למדי ומכילה נכון לסיום הרבעון הראשון 2.6 מיליון דולר בהשוואה ל-3.2 מיליון דולר בסיום 2002. המעבר הצפוי של החברה לתזרים מזומנים חיובי מפעילות יוכל לסייע בעצירת שריפת המזומנים. ויריאנט ציינה כי מספר ימי הלקוחות (DSO) ירד ל-58 יום.

ויריאנט דיווחה לאחרונה על 3 עסקות משמעותיות בהיקפן הכספי עבור החברה הקטנה. על פי החוזים החדשים צפויה החברה להגדיל את הכנסותיה בכ-3 מיליון דולר לפחות בשנה הקרובה. היום מדווחת החברה על שתי עסקות בתחום הטלקום: האחת עם חברת אורנג', והשנייה עם חברת-T-mobile. שני לקוחות אלה הצטרפו לחברה באמצעות המפיץ האירופי Aspective.

מניית ויריאנט ריכזה עניין במסחר בוול סטריט לפני כשבועיים, על רקע ההודעות החיוביות, והשלימה עלייה של למעלה מ-200% בשבוע אחד. יחד עם זאת, מאז היא הספיקה להתממש, כך שמתחילת השנה היא זינקה בכ-200%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully