וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן יעקב פישר: השמחה על עדכון נתוני הצמיחה של המשק מוקדמת; הרבעון השני צפוי להיות קשה

ניצן כהן

22.7.2003 / 15:33

מנכ"ל חברת הייעוץ הכלכלי I-BIZ: על פי הנתונים, היצוא ברבעון השני ירד ולכן אין מקום להתבסס על נתוני הרבעון הראשון לקראת הדיונים על תקציב 2004



הכלכלן יעקב פישר, מנכ"ל משותף בחברת הייעוץ הכלכלי I-BIZ, מעריך שהשמחה באוצר על נתוני הצמיחה של הרבעון הראשון היא מוקדמת. "לא ברור מאין שואבים באוצר עידוד מהנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - על פי הנתונים שפורסמו לאחרונה יש ירידה ביצוא ברבעון השני של השנה לעומת הראשון, כך שהמנוע שהזניק את הצמיחה ברבעון הראשון לא רלוונטי ברבעון השני", מציין פישר.



פישר מעריך שאם אין בידי האוצר נתונים חדשים, שיביאו לעלייה בצמיחה ברבעון השני של השנה, אזי המשק חוזר לנתוני הבסיס לפיהם הצמיחה במשק, על פי הכלכלנים, תהיה שלילית או לכל היותר חיובית בשיעור של עד 1.5%.



"העובדה היא שעל פי נתונים שפורסמו רק בימים האחרונים, הכלכלה הישראלית סבלה ברבעון השני של השנה משינוי כיוון ביחס לרבעון הראשון - אין נתונים כרגע על יצוא השירותים, אולם ביצוא הסחורות יש ירידה, הצריכה הפרטית לנפש נמצאת במגמת ירידה (ברבעון השני של השנה) והפדיון של ענפי המשק השונים יורד - אז להערכתי אין מקום לשמחה מנתוני הרבעון הראשון המעודכנים".



היום פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הצמיחה המעודכנים של הכלכלה הישראלית לרבעון הראשון של השנה. מהנתונים עלה כי ברבעון הראשון צמח המשק בשיעור שנתי של 3.6% לעומת הפרסום הקודם שהצביע על צמיחה שנתית של 2.5%. ההערכות של הכלכלנים מדברות על צמיחה שתנוע בין רמה שלילית נמוכה של עד 1% לרמה חיובית של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully