וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות עברו לעליות בעקבות החוזים על וול סטריט; לונדון עולה ב-0.5%

דפנה מאור

22.7.2003 / 15:45

רויטרס יורדת ב-4.6% לאחר שהזהירה מירידה בהכנסותיה השנה; עליות במניות יצרניות השבבים פיליפס ו-ST



בורסות אירופה עברו לעליות קלות לאחר בוקר של נטייה לירידות. מדד יורוסטוקס 50 הפאן-אירופי עולה ב-0.3%; בפרנקפורט עולה מדד דקס ב-0.4%; לונדון עולה ב-0.5%.



הירידות באינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, התמתנו ל-1.3% לאחר פתיחה שלילית חדה. אינפיניון דיווחה היום על הפסד קטן מהתחזיות ברבעון השלישי ומסרה כי היא רואה "סימנים ראשונים למגמה חיובית בשוק". הסיבה לירידה החדה בבוקר היתה שמועות כי החברה האם שלה, סימנס, מתכננת להציף את השוק במניות אינפיניון. מקורות בשתי החברות הכחישו את השמועות.



ההפסד הנקי של אינפיניון גדל לרמה של 116 מיליון יורו (131 מיליון דולר) לעומת 76 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה הקודמת. אנליסטים צפו הפסד של 181.8 מיליון יורו. מנכ"ל החברה, אולריך שומאכר, אמר כי חטיבת הלוג'יק, אשר מייצרת שבבים לטלפונים סלולריים ומכוניות, צפויה לעבור לרווחיות ברבעון הרביעי. לעומת זאת סירב אולריך לחזות את מועד המעבר לרווחיות של חטיבת ה-DRAM של החברה.



מתחרותיה של אינפיניון, ST ופיליפס, עולות ב-1.6% ו-2.9%, בהתאמה.



הירידות במניות הסלולר התמתנו או התהפכו: דויטשה טלקום נסחרת ללא שינוי; אורנג' יורדת ב-0.7%; מניית mmO2 יורדת ב-1% לאחר שהודיעה על גידול של חצי מיליון במספר המנויים.



ענקית המידע הפיננסי רויטרס יורדת ב-4.6% למרות שעלתה על תחזיות הרווח למחצית הראשונה של השנה. רויטרס רשמה רווח של 138 מיליון דולר לפני מס והוצאות חד פעמיות במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, בהכנסותיה ממנויים לשירותיה נרשמה ירידה של 10%.



הרווח המדווח לחצי השנה שהסתיימה ב-30 ביוני היה 87 מיליון ליש"ט (138 מיליון דולר), לעומת הפסד של 10 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2002. תחזיות האנליסטים צפו רווח של 42 מיליון ליש"ט. הכנסותיה של רויטרס הסתכמו ב-1.6 מיליארד ליש"ט (2.56 מיליארד דולר), ירידה של 11.8% לעומת התקופה המקבילה.



נוקיה רושמת עלייה של 1.3% לאחר שבכיר בחברה אמר כי בכוונתה לתפוס את ההובלה בשוק הסיני עוד השנה. המובילה הנוכחית בשוק היא מוטורולה, שהחזיקה ב-20.6% משוק הסלולר הסיני (לא כולל הונג קונג) נכון לרבעון הראשון של השנה. היתה זו ירידה חדה לעומת נתח של 25.9% בו החזיקה בסוף 2002. אחריה צעדה נוקיה, עם 16.7%, ובמקום השלישי נמצאה TCL אינטרנשונל, יצרנית סינית, המחזיקה ב-11.4% מהשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully