וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל ההכנסות לחברות היי-טק ישראליות בעיראק - מאות מיליוני דולרים

צורי דאר

22.7.2003 / 16:08

לדברי יו"ר אגף האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים, יש לקדם את האינטרס הישראלי בשיקום עיראק ברמה ממשלתית מול האמריקאים

"לתעשיית ההיי-טק הישראלית יש את כל מה שצריך כדי להשתתף בשיקום עיראק", כך אמר היום ל-TheMarker עמירם שור, יו"ר אגף האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים ויו"ר בית התוכנה מלל.

שור התייחס להיתר שנתן אתמול שר האוצר בנימין נתניהו לעסקים ישראליים לקיים קשרי מסחר עם עיראק ואמר: "בתחום התקשורת חברות ישראליות יכולות לתת את כל קשת הפתרונות - מתקשורת קווית מהסוג שמוצע על ידי ECI, דרך סיבים אופטיים ועד ציוד תקשורת לווייני כמו זה המסופק על ידי גילת לוויינים. זו גם ההזדמנות להכניס למוסדות ממשל ופיננסיים בעיראק מערכות מידע מתקדמות שפותחו בישראל. בישראל יש גם לא מעט חברות שמתמחות בלימוד מרחוק ויכולות לתגבר את מערכת החינוך העיראקית".

לדברי שור, האמריקאים, ששולטים כיום בעיראק, מוכנים להשקיע בפרויקט שיקומה סכומי כסף גדולים מאוד על בסיס תרומות ועל בסיס רווחים מבארות הנפט של עיראק. "בהתייחס רק ל-ICT (תקשורת וטכנולוגיית המידע) בשיקום עיראק, אני מעריך שמדובר בשוק של מאות מיליוני דולרים עבור חברות ישראליות".

שור, השוהה בימים אלה בוושינגטון, אמר כי יש לקדם ולשווק את האינטרס הישראלי ברמה ממשלתית, ובכוונתו להיפגש בעניין זה עם מספר דמויות מפתח בבירה האמריקאית. לדבריו, אם תיווצר בעיה, אין צורך שחברות ישראליות יעשו עסקים במישרין עם חברות עיראקיות. "לפני 4 שנים הקמתי בית תוכנה מצליח בירדן. אפשר לשתף פעולה עם מדינות כמו ירדן או טורקיה כדי לא לבלוט בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully