וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס רוכש את חברת נויברגר ברמן ב-2.6 מיליארד ודלר

דפנה מאור

22.7.2003 / 16:06

נויברגר היא חברה לניהול נכסי לקוחות גדולים, המנהלת נכסים של 56.3 מיליארד דולר ונסחרת ביחס של 5% לשווי נכסיה

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס הודיע על רכישת נויברגר ברמן, חברה לניהול נכסים של לקוחות גדולים תמורת 2.6 מיליארד דולר. נויברגר ברמן (סימול NEU) זינקה ב-55% מאז מארס בשל שמועות על המשא ומתן בין החברות. שווי הנכסים שתחת ניהולה הוא 56.3 מיליארד דולר.

העסקה, שתתבצע במזומן ובמניות, מעריכה את מנייתה של נויברגר ב-41.48 דולר, נכון למחיר הסגירה של מניית ליהמן אמש. מחיר השוק של נויברגר היה 40.44 דולר אמש.

הרכישה תאפשר לליהמן ברדרס להקטין את תלותם ברווחים ממסחר באג"ח, מצב ששרר במרבית בנקי ההשקעות ברבעון האחרון. מנכ"ל ליהמן, ריצ'רד פולד, אמר לא מכבר כי ליהמן שוקל לרכוש חברת ניהול נכסים, גם בכדי להתחרות טוב יותר בבנקי ההשקעות האחרים.

נויברגר נסחרת ביחס של 5% לשווי נכסיה, לעומת יחס אופייני של 1%-4% לחברות ניהול נכסים אחרות. לפי הערכות קודמות היה ליהמן מוכן לשלם 3 מיליארד דולר עבור נויברגר - 5.3% משווי נכסי החברה. מכפילי הנכסים הגבוהים אופייניים לחברות המנהלות נכסים של לקוחות עשירים, בשל עמלות גבוהות יותר ממקובל בשוק.

לאחר השלמת העסקה תהפוך נויברגר לחלק מחטיבת ניהול עושר ונכסים של ליהמן. ג'פרי ב. ליין, מנכ"ל נויברגר, יהפוך לסגן יו"ר של ליהמן וחבר לשכת היו"ר. העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של נויברגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully